۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
۲۰۲۱ سال ادغام ساخت خودروها در دنیا!
فیات کرایسلر، PSA برنده تاییدیه ضد انحصاری برزیل برای ادغام شدند

۲۰۲۱ سال ادغام ساخت خودروها در دنیا!

ماه گذشته اخباری مبنی بر اینکه گروه خودروسازی پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر، موافقت اتحادیه اروپا برای ادغام را دریافت کردند، منتشر شد. این دو خودروساز برنامه ادغام ۳۸ میلیارد دلاری خود را از سازمان نظارت بر رقابت‌های برزیل دریافت کردند.

بازار؛ گروه خودرو: ماه گذشته اخباری مبنی بر اینکه گروه خودروسازی پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر، موافقت اتحادیه اروپا برای ادغام را دریافت کردند، منتشر شد.  این دو خودروساز برنامه ادغام ۳۸ میلیارد دلاری خود را از سازمان نظارت بر رقابت‌های برزیل دریافت کردند. دریافت این تاییدیه ضد انحصاری در برای دو خودروساز می‌تواند همکاری آن‌ها را جدی‌تر کند. شورای اداری دفاع اقتصادی برزیل اعلام کرده است که این همکاری می‌تواند بدون محدودیت انجام شود. با این تاییدیه، هر دو خودروساز مذکور طبق قوانین برزیل می‌توانند ظرف ۱۵ روز به نهایی شدن توافق برسند.

هدف این دو خودروساز نهایی کردن توافق همکاری و ادغام تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ است. این طرح ادغام توسط کشورهای دیگر مانند آمریکا، چین و ژاپن و روسیه نیز برای موضوع ضد انحصار بررسی و تصویب شد.
گفتنی است که ادغام خودروسازان با یک دیگر باتوجه به اشتراک گذاری منابع و زنجیره تامین در صنعت و بازار می‌تواند موجب انحصار طلبی شود، لذا برای بررسی این موضوع شوراهای اقتصادی کشورها به بررسی انحصار آن پرداختند.

کد خبر: ۵۲٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha