۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
ممنوعیت فعالیت شبانه صنوف و مشاغل یزد به مدت یک‌ماه/ بانک‌ها تعطیل شد
بر اساس محدودیت‌های جدید کرونایی؛

ممنوعیت فعالیت شبانه صنوف و مشاغل یزد به مدت یک‌ماه/ بانک‌ها تعطیل شد

یزد- بر اساس محدودیت‌های ستاد استانی پیگیری و مقابله با کرونا در یزد، برای نخستین بار در طول مدت بحران کرونا، بانک‌ها تعطیل و فعالیت شبانه اصناف و مشاغل ممنوع شد.

به گزارش بازار، طبق اطلاعیه شماره ۸۳، ۸۴ و ۸۵ ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا یزد که شامگاه جمعه ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۹ اعلام شد، محدودیت‌های جدید استان ابلاغ شد.

بر اساس این اطلاعیه‌ها، تمام بانک‌های یزد برای نخستین بار و به مدت یک هفته تعطیل اعلام شد و بانک‌ها مجاز شدند خدمات خود را از طریق بانکداری الکترونیک و چکاوک ادامه دهند.

همه صنوف، مشاغل و رسته‌های شغلی به‌جز صنف نانوایان و سوپرمارکت به مدت یک ماه مجاز به فعالیت تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بوده و اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی مؤظف به نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طول روز و تعطیلی مطلق پس از این ساعت هستند.

پاساژها و مجتمع‌های تجاری و فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای نیز تا ساعت ۱۵ و ۳۰ مجاز به فعالیت بوده و پس از آن کاملاً تعطیل هستند.

طبق اطلاعیه‌های ستاد استانی مقابله با کرونا، همه رستوران‌ها، فست‌فودها، اغذیه‌فروشان و کافی‌شاپ‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا ساعت ۱۵ و ۳۰ فقط به صورت بیرون‌بر مجاز به فعالیت می‌باشند و در شب به شرط بسته بودن در و بدون مراجعه حضوری، صرفأ امکان پذیرش سفارشات تلفنی و ارسال با پیک و تحویل درب منزل را خواهند داشت.

 همچنین ساعت کاری همه ادارات و نهادهای استان به مدت ۱۴ روز تا ساعت ۱۲ تعیین و مقرر شد ورود ارباب رجوع به دستگاه‌های استان ممنوع و ملاقات عمومی‌ها به صورت تلفنی انجام شود.

برای نخستین بار نیز به منظور کاهش ترددهای غیرضروری در سطح شهرهای استان، اتوبوس‌های خط واحد و سیستم حمل و نقل عمومی تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

شایان ذکر است، صنف نانوایی و ‌سوپرمارکت مجاز به فعالیت تا ساعت ۲۲ می‌باشند و مسئولیت نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی این دو صنف به عهده اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی مربوطه خواهد بود.

کد خبر: ۵۲٬۱۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha