۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
گسترش پایانه مرزی میلک در صورت همکاری مسئولان محلی
قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشریح کرد

گسترش پایانه مرزی میلک در صورت همکاری مسئولان محلی

امانی، قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از توسعه پایانه مرزی میلک در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد که در صورت همکاری مسئولان محلی، طرح توسعه این پایانه مرزی آغاز خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی، قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به تشریح بازدید انجام شده از سوی محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه از مرزمیلک واقع در استان سیستان و بلوچستان پرداخت و اظهار کرد: طی این بازدید، مقرر شد که با همکاری مسئولان محلی، زمین هایی که مورد نیاز طرح توسعه این منطقه مرزی است در اختیار مجموعه وزارت راه و شهرسازی قرار داده شود.

وی تاکید کرد: به محض اینکه زمین مورد نیاز از سوی مسئولان محلی در اختیار شرکت مجری گذاشته شود، طرح توسع و گسترش این پایانه کلید خواهد خورد.

امانی به ویژگی‌های طرح توسعه پایانه مرزی میلک اشاره کرد و گفت: پایانه مرزی میلک برای دو کشور ایران و افغانستان از اهمیت خاصی برخوردار است، به طوری که حتی در ایام کرونا این مرز تعطیل نشد و هم‌اکنون به‌طور روزانه حدود ۴۰۰ کامیون از ایران به افغانستان تردد دارند و در زمینه حمل و نقل بار فعال می‌کنند.

قائم مقام سازمان راهداری و جاده ای کشور یادآور شد: با توجه به طرح توسعه بندر چابهار، کشور افغانستان با توجه به اختلافات مرزی که با کشور پاکستان دارد، راغب است که از ظرفیت بندری چابهار استفاده کند.

وی با بیان اینکه طی سفر دو روزه وزیر راه و شهرسازی به استان سیستان و بلوچستان چندین راه اصلی و روستایی به ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید، خاطر نشان کرد: اکنون علاوه بر جاده، توسعه مسیر ریلی هم در این استان مطرح است و قرار شد که خط آهن به منطقه مرزی میلک هم کشیده شود.

امانی افزود: با توجه به برنامه توسعه‌ای که در این منطقه مرزی مطرح است، ما باید پیش‌بینی کنیم که طی ۱۰ سال آینده قرار است چه اتفاقاتی در پایانه مرزی میلک رخ دهد تا بر اساس آن اقدامات لازم را انجام دهیم. قطعا باید ظرفیت این منطقه مرزی بالا برود تا ما بتوانیم سرویس بیشتری به مردم ارایه دهیم.

کد خبر: ۵۲٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha