۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
آذربایجان‌شرقی بزرگترین تولید کننده مقاطع فولادی در کشور است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی بزرگترین تولید کننده مقاطع فولادی در کشور است

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: این استان بزرگترین تولید کننده مقاطع فولادی در کشور است و از این فرصت باید برای توسعه صادرات استفاده کرد .

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی، حبیب امین‌ زاده در حاشیه بازدید از دو واحد فولادی تولیدی شهرستان عجب شیر افزود: اهمیت تولید در شرایط کنونی بیش از گذشته روشن تر می شود و تسهیل تولید و رونق تجارت فرامرزی از برنامه های اولویت دار صنایع استان محسوب می شود .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: رصد میدانی وضعیت صنایع و رفع چالشهای پیش روی صنعتگران و هموار ساختن مسیر تولید از جمله اهداف بازدید از واحد تولیدی است .

وی ادامه داد: اهمیت تولید برای مسولان مثل روز روشن است و باید در هر لحظه ضمن بازدیدهای میدانی، نسبت به رفع مشکلات و تسهیل صادرات اقدام کرد .

امین زاده اضافه کرد: بر همین اساس مرکز فوریتهای رسیدگی به مشکلات تولید به منظور دریافت به هنگام مشکات تولید و رفع آنها، در مرکز استان راه اندازی شد .

وی حداقل خام فروشی در محصولات تولید داخل و صادراتی را حیاتی دانست و گفت: آذربایجان شرقی بزرگترین تولید کننده مقاطع فولادی در کشور است که از این فرصت باید برای توسعه صادرات استفاده کرد .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه  روزانه ۱.۵ میلیون عدد ماسک در استان تولید می‌شود، گفت: بیشتر واحدهای تولیدی ماسک استان با انباشت تولید و نبود فروش مناسب مواجه هستند.

وی با بیان این که در سال جهش تولید اولویت های اداره صمت فعال کردن چرخه تولید و اشتغال است، افزود: موانع و مسائل و مشکلات تولید کارخانه فولاد صائب تا آخر امسال برطرف می شود و این کارخانه تولید خود را شروع خواهد کرد.

آذربایجان شرقی از نظر ظرفیت بالقوه تولید و فعالیت حدود ۳۰ واحد تولیدی فولادی، ۱۵ درصد ظرفیت تولید شمش فولادی و ۲۴ درصد ظرفیت تولید مقاطع فولاد ساختمانی کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با تولید بیش از ۵.۱ میلیون تن شمش فولادی و ۲.۵ میلیون تن مقاطع فولاد ساختمانی از قطب‌های فولاد در محصولات نهایی و طولی است.

کد خبر: ۵۲٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha