۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
 معافیت گمرکی ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در سال ۹۸
معاون برنامه ریزی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرد

معافیت گمرکی ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در سال ۹۸

انصاری، معاون برنامه ریزی و توسعه پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: در سال ۹۸ حدود ۵۰۰ شرکت دانش بنیان از معافیت گمرکی استفاده کرده اند.

به گزارش بازار، محمدصادق سبط الشیخ انصاری در خصوص علل ورشکستگی شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: بر اساس آمار سال ۹۷، حدود ۴۰۰۰ شرکت دانش بنیان فعال بودند که ۲۳۰۰ شرکت توسط معاونت علمی و فناوری حائز صلاحیت تشخیص داده و به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند ولی الزاما ممکن است از معافیت مالیاتی خود استفاده نکنند.

وی با اشاره به اینکه اظهار نامه مالیاتی و تراز نامه از مقدمات معافیت است، ادامه داد: تعداد زیادی از شرکت های دانش بنیان با توجه به گذراندن دوره های آموزشی، فاقد ویژگی لازم برای دریافت معافیت هستند.

انصاری همچنین تاکید کرد در سال ۹۸ حدود ۵۰۰ شرکت دانش بنیان از معافیت گمرکی استفاده کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: استان تهران با داشتن بیشترین پارک علم و فناوری، دارای پارکِ معینِ دانشگاه شهید مدرس است و نسبت به رفع مشکلات سایر شرکت های دانش بنیان اقدام می کند و لذا سازمان امور مالیاتی همکاری خوبی با این شرکت دارد.

همچنین اقبال شاکری، عضو فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس، نوپا بودن و نو بودن محصول را دو ویژگی شرکت های دانش بنیان برشمرد و دلیل نداشتنِ کارکردهای لازم از سوی این شرکت ها را، در این دو ویژگی تعریف کرد.

وی افزود: بازار عموما مقابل محصولات نوی شرکت های دانش بنیان مقاومت انجام می دهد.

شاکری هزینه نگهداری و کیفیت محصولات دانش بنیان را کمتر از کالاهای سنتی دانست و تاکید کرد بدلیل بی مهر بازار، دانش بنیان ها در مقوله بازار یابی دچار مشکل هستند.

وی همچنین اقدام معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری را در عرصه شرکت های دانش بنیان مثبت ارزیابی و تاکید کرد در صورت احصای مشکلات و ارسال به مجلس، نمایندگان از حوزه دانش بنیان حمایت می کنند.

کد خبر: ۵۱٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha