۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
ثبت‌نام بیش از ۵۱۸۰۰ نفر برای بیمه بیکاری کرونایی در آذربایجان شرقی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی خبر داد

ثبت‌نام بیش از ۵۱۸۰۰ نفر برای بیمه بیکاری کرونایی در آذربایجان شرقی

تبریز- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه برخی از مشاغل ناگزیر به استفاده از بیمه بیکاری شدند، گفت: بیش از ۵۱۸۰۰ نفر در قالب بیکاری کرونایی ثبت نام کردند که اغلب آنها دوباره به سر کار خود بازگشتند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی حسین فتحی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری آذربایجان شرقی در سطح کشور جزو پایین ترین نرخ‌های بیکاری است، اظهار داشت: نرخ بیکاری آذربایجان شرقی حدود ۱۰ درصد است.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی کمترین تعدیل نیرو در کرونا را در بین سایر استان‌ها تجربه کرده است، افزود: معتقدم حمایت‌های دولتی و تعصب کارفرمایان برای حفظ نیروهای موجود، از عوامل کاهش تعدیل نیرو بود چراکه فضای پدرانه در حوزه کار حاکم است و نمی خواستند فرزندان خود را از دست دهند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه برخی از مشاغل ناگزیر به استفاده از بیمه بیکاری شدند، گفت: بیش از ۵۱۸۰۰ نفر در قالب بیکاری کرونایی ثبت نام کردند که اغلب آنها دوباره به سر کار خود بازگشتند.

وی از پرداخت مبلغ بیمه بیکاری کرونایی اسفند، فروردین و اردیبهشت خبر داد و ابراز داشت: از میان متقاضیان حدود ۱۰ درصد باقی مانده که سازمان برنامه و بودجه مسئولیت پرداخت مالی را بر عهده دارد و فقط اداره کار وظیفه پایش آمار و ارائه به سازمان برنامه و بودجه را بر عهده دارد.

فتحی با اشاره به اینکه قبل از کرونا ۱۲ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری داشتیم، خاطر نشان کرد: ۴ هزار نفر هم از ابتدای امسال به مقرری بگیران بیمه بیکاری اضافه شده است و اکثرا بیکاران ناشی از کرونا به سر کار بازگشتند.

وی در پاسخ به مشکلات پرداخت بیمه بیکاری و تاخیر طولانی در پرداخت، گفت: بر اساس پیامک مرحله به مرحله بیمه بیکاری پرداخت می‌شود که پرداختی به صورت کامل از زمان اخراج پرداخت محاسبه و پرداخت خواهد شد.

فتحی میزان کمک بیکاری کرونایی را یک میلیون تومان برای سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت عنوان کرد و گفت: بیمه بیکاری هم معادل ۸۰ درصد حقوق قانون کار است که به تدریج سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌کند.

کد خبر: ۵۱٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha