۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
حل شدن مشکل کد تخصیص ارز برای واردات برنج
دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران خبر داد

حل شدن مشکل کد تخصیص ارز برای واردات برنج

کشاورز، دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: حدود یک هفته است که مشکل کد تخصیص ارز توسط بانک مرکزی حل شده و واردکنندگان بایستی بعد از تامین ارز اقدام به ترخیص این ۲۰۰ هزارتن برنج کنند.

به گزارش بازار، مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه تحریم ها و شرایط اقتصادی نامناسب اتفاقاتی را رقم می‌زند که خارج از اراده ما است، اظهار کرد: نباید امروز به دنبال مقصر بگردیم بلکه باید راهکاری بیابیم که از مشکلات خارج شویم. مقصر دانستن سازمان یا فردی در ماجرای دپوی ۲۰۰ هزار تن برنج در گمرکات نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه حتی ممکن است مشکل ساز هم باشد.

وی ادامه داد: رسوب برنج های وارداتی در بنادر موضوع جدید نیست. سال ۱۳۹۸ حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن برنج وارد کشور شد و ناگهان واردات برنج ممنوع شد. این موضوع چهار ماه ادامه داشت تا اینکه بارهای برنج در بنادر رسوب کرد. بعد ازآن هم وزارت صمت به جای وزارت جهاد کشاورزی متولی مدیریت واردات کالا شد و تا این وزارتخانه با سازوکار واردات آشنایی پیدا کند، زمان زیادی سپری شد.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج اضافه کرد: به بخشی از بارهای برنج سال ۱۳۹۸ از طرف بانک مرکزی کد تخصیص تعلق گرفت و ترخیص شدند و ترخیص بخش دیگری از این برنج ها به سال ۱۳۹۹ موکول شد.

کد خبر: ۵۱٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha