۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
۴۰۰ هزار تن گندم از مزارع لرستان برداشت می‌شود
معاون جهاد کشاورزی لرستان:

۴۰۰ هزار تن گندم از مزارع لرستان برداشت می‌شود

لرستان- صالحیان، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به کشت پاییزه در استان گفت: پیش‌بینی شده حدود ۴۰۰ هزار تن گندم در لرستان برداشت شود.

جواد صالحیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به کشت پاییزه گندم و جو در استان اظهار داشت: بر اساس برنامه‌های ابلاغی باید ۲۴۱ هزار هکتار از اراضی لرستان به کشت گندم اختصاص یابد که پیش‌بینی شده از این مقدار سطح زیر کشت، حدود ۴۰۰ هزار تن گندم برداشت شود.

وی افزود: تاکنون در لرستان ۱۰۰ هزار هکتار زیر کشت گندم دیم رفته و ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز به کشت گندم آبی اختصاص یافته است، کشت ۱۲۰ هزار هکتار جو دیم و هفت هزار هکتار جو آبی نیز برای استان برنامه‌ریزی شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم ۱۵۰ هزار تن جو در لرستان تولید شود، خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۵ هزار هکتار جو دیم و دو هزار و ۵۰۰ هکتار جو آبی در استان کشت شده است.

صالحیان با اشاره به اینکه لرستان رتبه دوم را در تولید نخود دارد، تصریح کرد: سالانه بین ۸۰ تا ۹۰ هزار هکتار به کشت نخود در استان اختصاص می‌یابد که از این سطح حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تن نخود برداشت می‌شود.

وی عنوان کرد: تأمین بذر برای مناطق گرمسیری انجام شده اما برای مناطق سردسیری با هزار تن کمبود بذر مواجه هستیم که البته تمام کشور با این چالش روبرو هستند و توصیه ما استفاده از بذور خود مصرفی پس از بوجاری و استفاده از سموم قارچ کش است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: این استان بهترین بذرها را از نظر کیفیت در اختیار دارد و سال گذشته نیز بیش از ٢١ هزار تن بذر اصلاح شده خریداری شده است.

کد خبر: ۵۱٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha