۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
پایانه مرزی اینچه برون می تواند موقعیتی بی نظیر برای صادرات و واردات کالا باشد
استاندار گلستان:

پایانه مرزی اینچه برون می تواند موقعیتی بی نظیر برای صادرات و واردات کالا باشد

گرگان- استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت‌های مرز اینچه برون اظهار کرد: با توجه به اینکه راه آهن جمهوری اسلامی مطالبات ترکمنستان را به طور کامل پرداخت کرده است، پایانه مرزی اینچه برون می‌تواند موقعیتی بی نظیر برای صادرات و واردات کالا باشد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، هادی حق شناس در آیین بهره برداری از پروژه‌های سایت سرمایه گذاری اینچه برون که به صورت ویدئو کنفرانس با وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: اگر مبدا و مقصد مبادلات را چین در نظر بگیریم، مزیت مرز اینچه برون آن است که بعد از عبور از دو کشور به چین می‌رسد و در سطح بین المللی نیز این فاصله کاهش می یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه راه آهن جمهوری اسلامی مطالبات ترکمنستان را به طور کامل پرداخت کرده است، پایانه مرزی اینچه برون می‌تواند موقعیتی بی نظیر برای صادرات و واردات کالا باشد.

استاندار گلستان ادامه داد: استفاده از این زیرساخت‌ها موجب رونق اقتصادی و افزایش اشتغال استان می‌شود.

وی با اشاره به اتصال جمهوری اسلامی ایران به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: اگر چنانچه اقدامات خط عریض در ترکمنستان زودتر انجام شود، نقطه اتصال ما به قزاقستان سریعتر انجام می شود و موجب کاهش هزینه ها و افزایش ضریب ایمنی تردد می شود.

حق شناس به مزیت‌های بهره برداری از پروژه های سایت سرمایه گذاری اینچه برون با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان و سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ هفت میلیارد تومان هم اشاره و اظهار امیدواری کرد: این افتتاحات بتواند زمینه رشد، توسعه، پیشرفت و سرمایه گذاری در استان را فراهم آورد.

لازم به ذکر است؛ در این مراسم احداث خط نرمال سایت سرمایه گذاری ایستگاه اینچه برون به طول هزار و ۲۹ متر، نصب سه سوزن نرمال با اعتبار پنج میلیارد تومان، احداث خط عریض سایت سرمایه گذاری ایستگاه اینچه برون  به طول سه هزار و۲۰۰ متر، نصب ۶ سوزن عریض با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان انجام می‌شود و در عین حال زیر سازی محوطه سرمایه  گذاری جهت تخلیه و بارگیری به طول ۱۱ هزار متر مربع با اعتبار دو میلیارد تومان انجام شد.

کد خبر: ۵٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha