۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
تراز تولید و اشتغال در ۳۰۰ کارخانه مازندران مثبت بوده است
رئیس سازمان صمت مازندران:

تراز تولید و اشتغال در ۳۰۰ کارخانه مازندران مثبت بوده است

گلوگاه - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به افزایش تولیدات صنعتی در استان گفت: ۳۰۰ کارخانه در استان در دو بخش تولید و اشتغال با رشد و تراز مثبت مواجه بودند.

حسینقلی قوانلو در گفتگو با خبرنگار بازار شمار واحدهای تولیدی فعال استان را بیش از دو هزار و ۷۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: امسال بیش از ۱۱ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد مواجه بوده است.

وی با اظهار اینکه میزان سرمایه گذاری صنعتی در استان تا پایان سال به مرز ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید که رشد ۳.۵ برابری نسبت به سال قبل را تجربه خواهد کرد، افزود: امسال ۳۰۰ کارخانه استان از نظر تولید و اشتغال زایی با رشد مواجه بودند.

قوانلو با عنوان اینکه احیای واحدهای تولیدی راکد در استان رشد ۲۵ درصدی داشته است و تاکنون بیش از ۱۰۰ واحد به چرخه تولید بازگشتند، از برگزاری جشن رونق تولید و احیای کارخانه های راکد و نیمه تعطیل خبر داد و گفت: در سال جاری میزان سرمایه گذاری و جوازهای تاسیس صنعتی و بهره برداری رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، کمبود نقدینگی را عامل غیرفعال شدن ۷۵ درصد از واحدهای تعطیل شده دانست و گفت: نداشتن بازار فروش، ضعف آموزش و عدم مدیریت صحیح از دیگر مشکلات فراروی این واحدها است.

کد خبر: ۵٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha