۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
«چین هراسی» نزد رأی دهندگان آمریکایی مؤثر واقع نشد/ ترامپ به اندازه کافی «آتو» به دموکراتها داد
نظریه پرداز برجسته آمریکایی در گفتگو با بازار:

«چین هراسی» نزد رأی دهندگان آمریکایی مؤثر واقع نشد/ ترامپ به اندازه کافی «آتو» به دموکراتها داد

پروفسور «نیکلاس اونف» معتقد است تلاش ترامپ برای تبدیل «چین» به عنوان یک تهدید نزد رأی دهندگان مؤثر واقع نشد.

بازار؛ گروه بین الملل: انتخابات امسال، پنجاه‌ونُهمین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست و نتیجه‌ی آن می‌تواند تمدید دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ»، نامزد جمهوری‌خواهان و چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهور آمریکا، یا انتخاب «جو بایدن»، نامزد دموکرات‌ها، به عنوان چهل‌وششمین رئیس‌جمهور آمریکا باشد.

انتخابات ریاست‌جمهوری امسال آمریکا به دلایل زیادی «تاریخی» و «مهم» توصیف شده است. برخی از این دلایل به عوامل خارجی مربوط می‌شود؛ مثلاً برگزاری انتخابات در شرایط خاص با توجه به شیوع ویروس کرونا. اما بعضی از این دلایل مربوط به شرایط داخلی آمریکا می‌شود؛ مثلاً این‌که مردم این کشور باید تصمیم بگیرند آیا می‌خواهند دونالد ترامپ چهار سال دیگر رئیس‌جمهورشان باشد یا نه.

برخی آمارها نشان می‌دهد شمار آرای سیاه‌پوستان، اسپانیایی‌تبارها، آسیایی‌تبارها، اقلیت‌های نژادی دیگر، و «سفیدپوستان دارای مدرک دانشگاهی» در انتخابات امسال افزایش خواهد داشت که می‌تواند به نفع بایدن تمام شود، اما در عین حال، دور از انتظار نیست که ترامپ، حتی در صورت شکست در به دست آوردن رأی اکثریت مردم آمریکا، باز هم به لطف آرای الکترال، پیروز انتخابات امسال شود.

خبرگزاری بازار در گفتگو با پروفسور «نیکلاس اونف» به بررسی اولویت رأی دهندگان آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو پرداخته است. وی بنیانگذار نظریه اجتماعی روابط بین‌الملل (سازه‌انگاری) و استاد بازنشسته دانشگاه فلوریدای آمریکاست. او در دانشگاه‌های مطرحی چون پرینستون، امریکن و کلمبیا تدریس کرده است. اونف مفهوم سازه‌انگاری را از علوم اجتماعی وارد این حوزه مطالعاتی کرد و این مفهوم بعدها توسط افرادی چون «الکساندر ونت»، «کاتزنشتاین» و سایرین بسط و توسعه داده شد.

پروفسور «نیکلاس اونف» بنیانگذار مکتب سازه انگاری روابط بین الملل در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص اولویتهای اصلی رأی دهندگان آمریکایی گفت: مهمترین موضوع در انتخابات آمریکا شخص خود رئیس جمهور کنونی است. موضوع مهم دیگر چگونگی مدیریت کرونا توسط ترامپ است که توسط سیستم عدالت مورد پیگیری قرار می گیرد.

وی افزود: سیاست خارجی در انتهای لیست اولویتهای رأی دهندگان آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری دارد. جمهوری خواهان به دنبال این هستند تا «چین» را به عنوان یک موضوع مهم و برجسته در نزد افکار عمومی جلوه دهند اما این موضوع اثری نخواهد داشت. حداقل تا حدی به دلیل اینکه رئیس جمهور بیش از حد مشغول ایجاد مشکل برای خودش است.

استاد دانشگاه فلوریدا آمریکا در ادامه تأکید کرد: دموکرات ها از مطرح کردن روسیه منصرف شدند زیرا ترامپ آتوهای بیشتری به آنها می دهد تا با آنها کار کنند.

وی در ادامه یادآور شد: با توجه به شرایط کنونی، بایدن پیروز خواهد شد اگر رئیس جمهور ترامپ و طرفدارانش اجازه دهند همه آرای پستی شمارش شوند که ممکن است این شمارش آراء هفته ها طول بکشد.

استاد پیشین دانشگاه پرینستون آمریکا تأکید کرد: اگر نتایج انتخابات نزدیک باشد، رئیس جمهور صبر خود را از دست می دهد، همه شرط بندی ها خاتمه می یابد.

اونف در پایان گفت: این موضوع، این انتخابات را به طور بالقوه مهمترین لحظه در تاریخ ایالات متحده به عنوان جمهوری مشروطه(مبتنی بر قانون اساسی) - حداقل از زمان جنگ داخلی - تبدیل می کند.

کد خبر: ۵۰٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha