۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴
محدودیت اصناف ضروری برای نخستین بار در یزد/ بازاریان از خودگذشتگی کنند
رئیس اتاق اصناف یزد:

محدودیت اصناف ضروری برای نخستین بار در یزد/ بازاریان از خودگذشتگی کنند

یزد- حسنی، رئیس اتاق اصناف یزد در پاسخ به اعتراض اصناف استان یزد در خصوص تعطیلی واحدهای صنفی ضروری، خواستار از خودگذشتگی بازاریان و کسبه یزد و همراهی آنان با تصمیمات ستاد کرونای استان شد.

علیرضا حسنی، در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در این خصوص که چرا ستاد کرونای یزد حتی برای بسیاری از واحدهای صنفی ضروری استان محدودیت ایجاد کرده است، گفت: با توجه به تعداد بالای بستریان در بخش مراقبت‌های ویژه و آمار بالای فوتی‌ها در بیمارستان‌های استان، ستاد کرونا احساس خطر کرده و تصمیمات جدید اندیشیده است.

رئیس اتاق اصناف یزد در این مورد که آیا اتاق اصناف و رؤسای اتحادیه‌ها گله‌های بازاریان را به گوش مسئولان نرسانده و از حقوق صنف خود حمایت نکرده‌اند، بیان کرد: باید گفت در حال حاضر در جنگ بحران هستیم و به نظر می رسد همانگونه که در جنگ تحمیلی مقاومت داشتیم در این جنگ نیز باید مقاومت و برای قطع زنجیره کرونا همت کنیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا باید صنف مرغ و ماهی، قصاب، میوه‌فروش، اغذیه فروشی و رستوران‌ها در ساعات شب تعطیل باشند، تصریح کرد: هرچه محدودتر باشیم بهتر است و ما باید بپذیریم که قبل از درآمد، سلامتی خانواده و جامعه خود برای‌مان مهم باشد.

نگرانی از شرایط آینده
رئیس اتاق اصناف یزد در این باره که به نظر می‌رسد لازم است از بازگشایی صنف میوه و تره‌بار دفاع می‌شد، گفت: رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار به خوبی از اعضای صنف خود دفاع کرده است، اما سؤال اینجاست که اگر همه اصناف باز باشند، پس چه انتظاری از دانشگاه علوم پزشکی داریم که آمار کاهش مبتلایان را به ما اعلام کند.

حسنی افزود: قطعأ بازاریان و کسبه با تعطیلی‌های مکرر ضرر می‌کنند، اما با تصمیمات ستاد کرونا، دست‌کم شاهد کاهش مبتلایان، ورودی بیمارستان‌ها و فوتی‌های ناشی از خواهیم بود و شرایط برای آینده بهتر خواهد شد.

نماینده اتاق اصناف یزد گفت: بنده به عنوان نماینده اتاق اصناف چند مدت به دنبال عدم تعطیلی مطلق اصناف بودم، اما سرانجام خود نیز پذیرفتم که اگر بخواهیم اتفاقی شیرین بیفتد و سایه منحوس این ویروس تمام شود، باید از خودگذشتگی کنیم.

وی خطاب به تمام اصناف به ویژه مرغ‌فروشان، ماهی‌فروشان، میوه‌فروشان، اغذیه‌فروشان، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها، گفت: اتاق اصناف و مسئولان استان از شما می‌خواهند این یک هفته را نیز از کاسبی خود بگذرید تا با هم برای رهایی جامعه از چنگال این بیماری تلاش کنیم.

کد خبر: ۵۰٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha