۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
نقش بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در ریزش تاریخی بازار بورس
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد؛

نقش بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در ریزش تاریخی بازار بورس

تبریز- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از نقش بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در ریزش تاریخی بازار بورس خبر داد و گفت: سرمایه های کوچک مردم توان دستکاری در بازار سرمایه را ندارد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد باقری بنابی ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل دفتر کار نماینده بناب با اشاره به وضعیت بازار سرمایه و نوسانات این بازار گفت: چند ماهی است که وضعیت بورس طبیعی نیست و مردم نیز از ما درخواست کرده اند تا موضوع را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم در ابتدای سال با تشویق و تضمین مسئولان وارد بورس شدند، ادامه داد: در ابتدای سال این باور در ذهن مردم به‌صورت گسترده شکل گرفت که سرمایه‌گذاری در بورس تضمین شده ولی بعد از گذشت چند ماه ورق برگشت و اکنون شاهد ریزش تاریخی بازار هستیم.

باقری بنابی با تاکید بر اینکه باید مسئولان امر پاسخگوی این اعتماد مردم باشند، ادامه داد: تحرکات اخیر در بازار این ذهنیت را در مردم ایجاد کرده که عده‌ای بورس را دستکاری کرده و مسئولان نیز اقدامی نمی‌کنند. به نظر می رسد این عده همان افرادی هستند که بازار ارز و سکه را نیز دستکاری می‌کنند.

این نماینده مردم بناب در مجلس باید با اجرای برنامه های درست و اتخاذ راهکارهای مناسب سرمایه‌گذاران را مطمئن کرد که بازار بورس شفاف است، گفت: افراد معمولی با سرمایه اندک قادر به برهم زدن بازارها نیستند بلکه بنگاه‌های اقتصادی بزرگ می‌توانند چنین اقداماتی داشته باشند.

وی سپس با بیان اینکه ۵۰ میلیون نفر در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند گفت: مردم اعتمادشان به بورس را از دست داده اند که باید برای جبران این وضعیت اقدامات لازم انجام شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه سهم مردم عادی نزدیک به ۲۰ درصد کل سرمایه موجود در بازار است، افزود: ۸۰درصد سرمایه بورس در اختیار بنگاه‌های اقتصادی است و به نظر می رسد کلید حل مسئله در مذاکرات جدی و موثر با این بخش است.

کد خبر: ۵۰٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا FR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      0 0
      اگر مدیر بورس بازجویی بشه همه چیز روشن میشه ...