۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
تشکیل کارگروه تامین مالی برای تولیدکنندگان لوازم خانگی
مدیرکل سرمایه گذاری و تامین مالی وزارت صمت خبر داد:

تشکیل کارگروه تامین مالی برای تولیدکنندگان لوازم خانگی

مدیرکل سرمایه گذاری و تامین مالی وزارت صمت گفت: کارگروه تأمین مالی واحدهای تولید لوازم خانگی در وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور تشکل های صنعتی مرتبط تشکیل شد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، نعمت اله شهبازی افزود: در پی نشست اخیر وزیر صمت با انجمن­ها و تشکل­های صنعتی و تصویب ایجاد کارگروه تأمین مالی برای تولیدکنندگان لوازم خانگی، این کارگروه با حضور نمایندگانی از معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت و تمامی تشکل­های صنعتی مرتبط در معاونت طرح و برنامه وزارت صمت تشکیل و نخستین نشست آن برگزار گردید.

وی گفت: جایگاه صنعت لوازم خانگی در اقتصاد کشور به عنوان صنعتی پیشران همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده و چالش­ها و موانع پیش روی این صنعت دائماً از دغدغه مسئولان این عرصه است.

مدیرکل سرمایه گذاری و تامین مالی تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور درجه اهمیت حفظ و رشد میزان اشتغال، و رونق تولید دو چندان خواهد بود و صنعت لوازم خانگی نیز سهم بسزایی در آن دارد.

شهبازی تاکید کرد: اگر چه میزان نقدینگی در سطح جامعه بالا است اما یکی از اصلی­ترین معضلات واحدهای تولیدی کشور مخصوصاً واحدهای تولید لوازم خانگی کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش است، لذا تأمین منابع مالی این واحدها جزء اولویت­های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

مدیرکل سرمایه­گذاری و تأمین منابع مالی وزارت متبوع با تبیین برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در استفاده از ابزارهای نوین تأمین مالی برای رفع چالش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی افزود: تسهیلات بانکی نباید به عنوان تنها راه حل بنگاه­های اقتصادی در این مسیر مد نظر قرار گیرد و استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت بازار سرمایه پیشنهاد می­شود.

وی گفت: لزوم آشنایی مدیران ارشد بنگاه‌ها با ابزارهای مختلف و متنوع تأمین مالی بسته به شرایط مورد تاکید. زارتخانه است.

در این جلسه، دبیران انجمن­ها و تشکل­های تولید لوازم خانگی به بیان مشکلات و چالش­هایی پرداختند که باعث کاهش سطح نقدینگی در واحد تولیدی می­گردد و همچنین موانع نظام بانکی در تآمین منابع مالی را نیز بیان نمودند.

اوراق خرید دین کالایی که ابزار جدید بورس کالای ایران است و به زودی در این بازار عملیاتی و اجرایی می‌گردد جهت بهره­برداری واحدهای تولیدی در این جلسه معرفی گردید.

در این روش خریدار محصولاتی را که در بورس کالا خرید و فروش می شوند بطور اعتباری تأمین مالی نموده و بدینوسیله در روند تأمین مالی زنجیره تولید گشایش و بهبود ایجاد می شود.

ضمناً پیشنهاداتی از جمله پذیرش در بورس و فرابورس برای استفاده واحدهای تولیدی از مزایای بازار سرمایه نیز در این جلسه مطرح گردید و قرار است جلسات این گارگروه به طور مستمر و عملیاتی در جهت رفع مشکل تأمین مالی واحدهای لوازم خانگی برگزار گردد.

کد خبر: ۵٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha