۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
ثبت تبدیل شرکت‌های تجاری تسریع می‌شود
با دستور رئیس قوه قضاییه؛

ثبت تبدیل شرکت‌های تجاری تسریع می‌شود

مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد از تسریع تبدیل شرکت‌های تجاری با دستور رییس قوه قضاییه خبر داد.

به گزارش بازار، مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: با دستور رییس قوه قضاییه رفع مشکلات مربوط به ثبت تبدیل شرکت‌های تجاری تسریع خواهد شد.

بر این اساس رییس قوه قضاییه طی بخشنامه‌ای با اشاره به پیشنهاد رییس سازمان اسناد و املاک مبنی بر لزوم تسریع در رفع مشکلات مربوط به ثبت شرکت‌های تجاری، تبدیل این شرکت‌ها را درحدود قوانین و مقررات مجاز دانسته است.

دراین بخشنامه آمده است؛ تبدیل شرکت‌های تجاری موضوع ۲۰ قانون تجارت درحدود قوانین و مقررات مجاز است و نحوه ثبت تبدیل شرکت‌ها به موجب دستور العملی خواهد بود که ظرف مدت یک ماه از تاریخ مصوب این ماده توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه تهیه و پس از تائید رئیس قوه قضائیه توسط رئیس سازمان اسناد و املاک کشور ابلاغ می‌شود.

براساس ماده ۲۰ قانون تجارت، شرکت‌های تجارتی بر هفت قسم ۱ - شرکت سهامی ۲ - شرکت بامسئولیت محدود ۳ - شرکت تضامنی ۴ - شرکت مختلط غیرسهامی ۵ - شرکت مختلط سهامی ۶ - شرکت نسبی ۷ - شرکت تعاونی تولید و مصرف است که به موجب بخشنامه اخیر رئیس قوه قضائیه تبدیل این شرکت‌ها به یکدیگر مجاز خواهد شد.

کد خبر: ۴۹٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha