۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
رفت‌وآمد خانوادگی در یزد محدود شد/ تمهیدات جدی یزد در برخورد با کرونا
استاندار یزد:

رفت‌وآمد خانوادگی در یزد محدود شد/ تمهیدات جدی یزد در برخورد با کرونا

یزد- استاندار یزد محدودیت‌های کرونایی این استان برای سومین هفته پیاپی را تمدید و اینبار برای نخستین بار رفت‌ آمدهای خانوادگی در سطح شهر را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی طالبی اظهار داشت: رفت و آمدهای خانوادگی شبانه در استان یزد ممنوع و نیروهای انتظامی موظف شدند خودروهایی که به صورت خانوادگی و جمعی در حال تردد در سطح شهر هستند را جریمه کنند.

وی در مورد اصناف نیز گفت: تمامی رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و مراکز پذیرایی تا ساعت ۱۶ باز هستند و پس از این ساعت به منظور جلوگیری از تجمع باید تنها بیرون‌برهای این مراکز فعال باشد.

وی مراکز تجمیعی نظیر مساجد و بقاع متبرکه را تعطیل و برگزاری نماز جماعت و نماز جمعه را تا یک هفته دیگر تعطیل اعلام کرد.

طالبی بیان کرد: همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی ملزم به دورکاری و کاهش نیروها به یک سوم شده‌اند.

استاندار یزد گفت: ورود ارباب رجوع به اداره‌ها ممنوع و ادارات، شهرداری‌ها، دفاتر پیشخوان، مطب پزشکان و بانک‌ها موظف به عدم ارائه خدمات به افراد بدون ماسک هستند و در صورتی که این موارد را رعایت نکردند با مدیریت این مراکز برخورد جدی خواهد شد.

طالبی در خصوص رفت‌وآمدهای خارج شهر هم گفت: مسیر منتهی به مناطق ییلاقی تا پایان هفته آینده مسدود شده است و از تردد مردم در این مسیر جلوگیری خواهد شد.

به گفته وی، جهت تأمین نیروی انسانی آموزش‌دیده برای استقرار و کمک به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرار شد از طریق سپاه و هلال احمر همکاری لازم با دانشگاه علوم پزشکی انجام گیرد.

استاندار یزد همچنین در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشته است: فرم بیماری کرونا و نوع سرایت آن فوق‌العاده تغییر کرده و با قدرت پنج برابری شیوع، در حال رفتن به سراغ سنین پایین‌تر است.

وی راه‌حل اصلی را قطع ارتباط خانه به خانه دانسته و افزوده است: متأسفانه بعضی بی‌تفاوتی‌ها کم از جنایت ندارد. به هوش باشیم و کرونا را جدی بگیریم.

هم‌اکنون ۶۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های یزد بستری هستند و وضعیت استان قرمز است.

کد خبر: ۴۹٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha