۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
افزایش ۱۳ درصدی در ترخیص انسولین از گمرکات کشور
معاون فنی و امور گمرکی گمرک خبر داد

افزایش ۱۳ درصدی در ترخیص انسولین از گمرکات کشور

جمال ارونقی، معاون امور فنی و گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران از افزایش ۱۳ درصدی ترخیص انسولین به لحاظ ارزش دلاری با مجوز وزارت بهداشت طی سال جاری از گمرکات کشور خبر داد.

به گزارش بازار، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک افزود: در سال ۹۹ به میزان ۱۹۳ فقره اظهارنامه به ارزش ۱۱۳ میلیون دلار انسولین از گمرکات کشور ترخیص شده که این نسبت درسال قبل ۱۴۷ فقره اظهارنامه به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.

وی اضافه کرد: با این وجود تعداد انسولین وارد شده نیز در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته بیشتر بوده و با حداقل اسناد از گمرک ترخیص شده است.

جمال ارونقی در ادامه از وجود ۳,۵ میلیون تن کالای اساسی و ۳.۷ میلیون تن کالاهای غیر اساسی و غیر کانتینری در بنادر و گمرکات کشور خبرداد و اظهارداشت: بطورکلی ۳۰ هزار دستگاه کانتینر هم کالاهای اساسی و غیر اساسی را در خود جا داده اند.

معاون امور فنی و گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: ایستایی و مشکلاتی در خصوص ترخیص این کالا ها نیز وجود دارد.

وی افزود: دارو و مواد اولیه دارویی جزء سیاست ها و حساسیت های ویژه ایست که گمرک بلافاصله باید نسبت به ترخیص این کالاها اقدام کند.

جمال ارونقی اظهارداشت: اگر ایستایی در بحث کالاهای اساسی دیگر و یا کالاهای غیر اساسی از جمله نهاده های تولید وجود داشته به دلیل عدم تخصیص ارز، قرار گرفتن در صف تخصیص و تامین ارز و مشکالات انتقال ارز بوده است چون بصورت حداقل اسناد وزارت بهداشت نسبت به ترخیص کالاها اعم از دارو و مواد اولیه دارویی اقدام می شود بطورکلی بحث ایستایی این اقلام در گمرکات منتفی است.

وی یادآورشد: در حال حاضر کد رهگیری بانک ارائه نمی شود و به قید فوریت، بصورت شبانه روزی یا حمل یکسره از پای پرواز نسبت به ترخیص دارو و مواد اولیه دارویی از گمرک اقدام می شود.

کد خبر: ۴۹٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha