۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
حمایت از صنعت دارویی کشور با کاهش سهم ارز واردات دارو
رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد

حمایت از صنعت دارویی کشور با کاهش سهم ارز واردات دارو

شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو، کاهش سهم ارز واردات دارو در سال ۹۸ را یک اقدام مهم در راستای حمایت از تولید داخل دانست.

به گزارش بازار، محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو به مهم‌ترین اقدام سازمان غذا و دارو در راستای حمایت از تولید داخل اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ توانستیم سهم ارز تخصیصی به تأمین مواد اولیه دارویی را نسبت به ارز واردات دارو افزایش دهیم و این یک گام مهم در راستای حمایت از تولید داخل است.

وی با عنوان این مطلب که در گذشته ۶۰ درصد ارز دارویی برای واردات بود و ۴۰ درصد برای تولید، افزود: پارسال توانستیم این سهم را جابجا کنیم و ارز بیشتری به تولید اختصاص دهیم.

شانه ساز با اشاره به اینکه برای سه درصد داروی وارداتی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد ارز دارویی اختصاص می‌یافت، گفت: پارسال موفق شدیم این سهم ارزی را تا ۳۰ درصد کاهش دهیم و این یک اقدام مهم در راستای حمایت از تولید داخل است.

رئیس سازمان غذا و دارو، بر مدیریت بازار دارویی کشور با هدف جلوگیری از تقاضاهای القایی تأکید کرد و افزود: یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، حمایت از داروی تولید داخل و ممنوعیت واردات اقلام دارویی است که در کشور تولید می‌شود.

شانه ساز با تاکید بر حمایت از کیفیت داروی تولید داخل، تصریح کرد: آنچه مسلم است، داروی ایرانی قابل رقابت با نشان های معتبر جهانی است.

کد خبر: ۴۹٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha