۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
ترکیه از برگزیت سود خواهد برد
ایجاد استراتژی سرمایه گذاری با ارزش افزوده بالا

ترکیه از برگزیت سود خواهد برد

رئیس انجمن بین المللی سرمایه گذاران در ترکیه گفته است: سال ۲۰۲۰ روندهای مثبت و رو به رشدی برای اقتصاد ترکیه خواهدبود.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی، رئیس انجمن بین المللی سرمایه گذاران اعلام کرد که سال گذشته برای همه ما به دلیل تحولات پیش بینی نشده مانند جنگ های تجاری دوره سختی بود، اما سال ۲۰۲۰ برای سرمایه گذاری ها در سطح جهانی و  اقتصاد ترکیه قابل پیش بینی و مثبت تر خواهد بود.

مقام ترکیه ای اظهار کرد که عدم قطعیت سال ۲۰۱۹، سرمایه گذاران را نگران کرد و آنها از انجام سرمایه گذاری های بلند مدت در ترکیه و همه جای دنیا به شک و تردید انداخت.

وی اعلام کرد که پیش بینی ما از میزان سرمایه گذاری های مستقیم خارجی (FDI) در سال ۲۰۱۹ که هنوز رقم رسمی آن اعلام نشده،  از ۱۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ کمتر است.

سارگین که مدیر عامل و مدیر اجرایی در بوئینگ ترکیه هم می باشد با اعلام خبرهای خوب اقتصادی برای سال ۲۰۲۰ و بهبودی وضع جاری، تاکید کرد که جریان فعلی سرمایه گذاری خارجی در سطح جهانی به میزان یک درصد بسیار پایین تر از پتانسیل این کشور است. هدف ما افزایش این سهم تا میزان ۳ درصد است. ولی با این حال، حفظ سرمایه گذاری های موجود مهمتر از جذب سرمایه های جدید است.

رئیس انجمن بین المللی سرمایه گذاران افزود که علیرغم آشفتگی در اقتصاد ترکیه، سرمایه گذاری های بلند مدت بازده این کشور را بالا برده است و دولت در حال کار بر روی یک قانون اساسی برای سرمایه گذاریها و بهینه سازی محیط سرمایه گذاری در ترکیه می باشد.

وی بر این باور است که ترکیه به هیچ نوع سرمایه گذاری احتیاج ندارد بلکه به سرمایه گذاری با ارزش افزوده بالا و فناوری بالا احتیاج دارد و این امر موجب ایجاد مشاغل جدید در این کشور می شود.

سارگین در ادامه به تاثیر برگزیت بر روابط تجاری ترکیه با اتحادیه اروپا اشاره کرد و افزود که با این وجود این کشور سود و منفعت خود را خواهد برد.

گفتنی است که با توجه به این که ترکیه روابط تجاری و سرمایه گذاری تنگاتنگی با انگلیس دارد و نمی تواند این کشور را در روابط خود کنار بگذارد،  لازم است که برنامه ریزی  کرده و گزینه های مهم دیگری را به انگلیس ارائه دهد.

کد خبر: ۴٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha