۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
مدیریت عرضه و تقاضا در بازار مواد اولیه پتروشیمی
رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی مطرح کرد

مدیریت عرضه و تقاضا در بازار مواد اولیه پتروشیمی

طهماسبی، رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی گفت: تلاش می‌شود که عرضه و تقاضا در بازار با همکاری وزارت صمت و تجمیع سهمیه‌ها مدیریت شود.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرضیه طهماسبی در پنجمین کنفرانس بین‌المللی مستربچ و کامپاندهای پلیمری بر داخلی‌سازی گریدهای مختلف محصولات پایین‌دستی پتروشیمی تأکیدکرد و افزود: تلاش می‌کنیم که با همکاری وزارت صمت و تجمیع سهمیه‌ها تقاضا و عرضه در بازار را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه قیمت‌گذاری‌ها به‌صورت هفتگی اعلام می‌شود گفت: برای تعیین آنها ارتباط تنگاتنگی با تشکل‌ها و انجمن‌ها داریم و سرانجام قیمت‌ها بر اساس رصد هفتگی بازار تعیین می‌شود و در صورت عدم انطباق قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی افزود: تنظیم بازار، جلوگیری از رقابت‌های شدید در بازار، مدیریت تولید، جلوگیری از دلالی مواد خام و ارتقای کیفیت و توسعه بازارهای صنایع تکمیلی در دستور کار دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی قرار دارد و این اهداف با برقراری ارتباط بین سامانه‌های اطلاعاتی و نظارتی موجود در سطح کشور محقق خواهد شود.

طهماسبی از افزایش معاملات بورس کالا در ۶ ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸ تا ۳۰ درصد افزایش معاملات در بورس داشتیم که نشان‌دهنده رشد صنعت است، بر این اساس یکی دیگر از وظایف دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی تنظیم بازار است که شامل قیمت‌گذاری بورس و گمرک و مدیریت عرضه و تقاضا با استفاده از کمیته تخصصی است.

وی با بیان اینکه با همکاری تشکل‌ها تقاضای بازار را رصد و از طریق توزیع مستمر و برنامه‌ریزی برای تولید بیشتر یا واردات کوتاه مدت برخی محصولات بازار را کنترل می‌کنیم افزود: تشکل‌ها و انجمن‌ها بازوی تصمیم‌گیری برای دولت هستند و مجموعه‌های تولیدی می‌توانند پیشنهادهای بهتری برای تنظیم بازار داشته باشند.

امیدواریم با نزدیکی بیشتر با تشکل‌ها گریدهای خاص و مورد نیاز صنعت تولید شود که شاهد خودکفایی در تولید باشیم.

کد خبر: ۴۹٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha