۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
صدور مجوز صادرات برای محصولات دارویی پژوهشکده گیاهان دارویی
سرپرست پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اعلام کرد

صدور مجوز صادرات برای محصولات دارویی پژوهشکده گیاهان دارویی

غفارزادگان، سرپرست پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی گفت: سازمان غذا و دارو مجوز صادرات محصولات دارویی تولید شده در پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی را صادر کرد.

به گزارش بازار، رضا غفارزادگان سرپرست پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی گفت: صادرات بعنوان موتور محرکه اقتصاد کشور در بازارهای جهانی، نقش مهمی را ایفا می‌کند که توسعه صادرات غیرنفتی بعنوان یک راهبرد مهم، می‌تواند از جمله روش‌های دستیابی به رشد مستمر اقتصادی باشد.  

وی افزود: بی توجهی کامل به صنعت گیاهان دارویی، باعث صدور گیاهان دارویی خام به کشورهای مختلف و ورود محصولات فرآوری شده و داروهای گیاهی به کشور شده است که می‌توان با توجه به ارزش افزوده اندک صادرات به روش خام فروشی، صادرات محصولات فرآوری شده گیاهان دارویی و داروهای گیاهی با ارزش افزوده بالاتر را جایگزین کرد.  

وی تصریح کرد: یکی از اهداف سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی، قرار گرفتن در بین ۱۰ کشور اول جهان با افزایش صادرات در زمینه گیاهان دارویی و فرآورده‌های گیاهی است که در این راستا پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی به منظور دستیابی یه این هدف برای نخستین بار موفق به اخذ مجوز صادرات ۱۳ محصول دارویی تولید شده در این پژوهشکده از سازمان غذا و دارو شد.  

سرپرست پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ابراز امیدواری کرد که این پژوهشکده بتواند با دارا بودن ظرفیت‌های فراوان، در مسیر توسعه صادرات فرآورده‌های گیاهان دارویی گام‌های مؤثری بردارد.

کد خبر: ۴۹٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha