۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
سهم ۱۵ هزار میلیاردی ایرانسل از اقتصاد دیجیتال
مدیرعامل شرکت ایرانسل اعلام کرد

سهم ۱۵ هزار میلیاردی ایرانسل از اقتصاد دیجیتال

عباسی آرند، مدیرعامل شرکت ایرانسل گفت: سهم ایرانسل از اقتصاد دیجیتال در سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد تومان بود و تاکنون ۷۰ هزار شغل ایجاد کرده است.

به گزارش بازار، بیژن عباسی آرند در نشست خبری که به مناسبت چهاردهمین سالروز راه اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل برگزار شد، افزود: تجربه ایرانسل نشان داد که با ورود بخش خصوصی، انحصار از بین می‌رود و زمینه ارائه خدمات با کیفیت‌تر برای مردم فراهم می‌شود.

مدیر عامل شرکت ایرانسل گفت: سهم ایرانسل از اقتصاد دیجیتال در سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد تومان بود و تاکنون ۷۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است و سه هزار شرکت با ایرانسل همکاری می‌کنند.

وی گفت: ایرانسل در ارائه خدمات جدید همچنان پرچم دار است و با ارائه سرویس نسل پنج تلفن همراه در شهر تهران گامی جدی برداشت و به زودی در چند نقطه دیگر این سرویس برقرار می‌شود.

مدیرعامل شرکت ایرانسل افزود: این شرکت با ۵۳ و نیم میلیون مشترک، ۸۹ درصد جمعیت کشور را پوشش می‌دهد و ۴۰ میلیون مشترک دیتا از طریق تلفن همراه از ایرانسل خدمت می‌گیرند.

عباسی آرند گفت: از ابتدای شکل گیری ایرانسل تاکنون هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفته و سهم درآمدهای دولت از ایرانسل ۳۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در این مدت رشد سرانه دیتای همراه مشترکان ایرانسل ۴۰ برابر، ترافیک روزانه دیتای شبکه هزار و ۲۸۸ برابر و کیفیت شبکه ۱۴۰ برابر بهتر شده است.

مدیرعامل شرکت ایرانسل گفت: در مجموعه ایرانسل در شبکه ۴ جی رشد هزار و ۴۰۰ برابری داشته ایم و چهار هزار شهر و دهستان بزرگ از مجموعه شبکه ۴ جی ایرانسل استفاده می‌کنند که ۹۰ درصد آن‌ها از نسل ۴ و نیم بهره می‌برند.

عباسی آرند افزود: ۱۱ میلیون نفر جمعیت روستایی تحت پوشش ام بی بی ایرانسل هستند و در کنار پرداختن به نسل چهارم در روستاها و بعضاً مناطق کوهستانی، پرداختن به نسل پنجم تلفن همراه هم جزو یکی از برنامه‌های ایرانسل بوده است که هم اکنون به صورت آزمایشی در دو نقطه در ساختمان ایرانسل و مرکز تحقیقات مخابرات راه اندازی شده است.

وی گفت: به زودی در دو نقطه دیگر تهران به صورت مودم قابل استفاده خواهد بود، اما در ادامه در سایر نقاط و در برخی شهرهای خاص می‌توانیم ارتباط نقاطی را به نسل پنجم به صورت هات اسپات برقرار کنیم.

آرند افزود: نسل پنجم فقط در قالب پهنای باند بالا نیست بلکه زیست بومی از سرویس‌های جدید است که خدماتی هم به صنعت می‌دهد و با شکل گیری نسل پنجم ظرف چند سال آینده اقتصاد دیجیتال با شتاب بیشتری رشد می‌کند.

مدیرعامل شرکت ایرانسل افزود: در خصوص بومی سازی تجهیزات هم اقدامات قابل توجهی شده است.

کد خبر: ۴۸٬۷۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha