۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
صنایع قزوین و کنیا قدم‌های نخست برای آغاز همراهی اقتصادی را برداشتند
بازدید مسئولان دولتی کنیا از ظرفیت‌های اقتصادی قزوین؛

صنایع قزوین و کنیا قدم‌های نخست برای آغاز همراهی اقتصادی را برداشتند

قزوین- با بازدید مسئولان دولتی کنیا از ظرفیت‌های اقتصادی استان و دیدار با مسئولان استانی نخستین گام‌ها برای همراهی اقتصادی صنایع قزوین و کنیا برداشته شد.

به گزارش خبرنگار بازار، همراهی های اقتصادی ملت‌های مختلف با یکدیگر از جمله برنامه‌های اقتصادی در جهان امروز است که می‌تواند تبادلات تجاری و اقتصادی خوبی برای کشورها به همراه داشته باشد، از این رو روز دوشنبه مقامات دولتی کنیا با حضور در استان قزوین از ظرفیت های اقتصادی و صنعتی این استان دیدار کردند.

در این دیدار که به بیان ظرفیت های اقتصادی مشترک بین ایران و کنیا پرداخته شد راهکارهای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بررسی شد.

تبادلات تجاری ایران و کنیا افزایش پیدا می‌کند
سفیر ایران در جمهوری کنیا در این دیدار با اشاره به ظرفیت های تجاری موجود بین جمهوری کنیا و جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: سال گذشته با شیوع بیماری کرونا از حجم تبادلات تجاری ایران و کنیا کاسته شد اما سال ۹۷ بیش از ۱۳۸ میلیون دلار صادرات و ۲۰ میلیون دلار واردات انجام شده است.

جعفر برمکی بیان کرد: مبادلات تجاری بین این دو کشور میتواند بسترهای جدید برای سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی را پیش روی فعالین صنعتی، تولیدی و اقتصادی این دو کشورفراهم کند.

وی با عنوان اینکه استان بومت جمهوری کنیا قطب تولید چای در این کشور است و به شدت خواستار توسعه روابط اقتصادی و تجاری با قزوین است، اظهار داشت: استان در حوزه فناوری و تکنولوژی می‌تواند همکاری خوبی با صنایع و واحدهای تولیدی این استان داشته باشد و قطعا تبادلات تجاری و تکنولوژی این دو استان می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

قابلیت های تجاری استان قزوین در تعاملات با کشورهای دیگر به کار گیری می‌شود
رئیس اتاق بازرگانی قزوین در این دیدار اظهار داشت: استان قزوین قابلیت ها و ظرفیت های تجاری و صنعتی گسترده ای را در خود جای داده است که در تعامل با کشورهای دیگر و توسعه روابط اقتصادی میتواند این قابلیت ها را به کارگیری کند.

مهدی بخشنده با بیان اینکه توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور میتواند ظرفیت های موجود را افزایش داده و زمینه فعالیت های جدید را فراهم کند، خاطرنشان کرد: قزوین با ظرفیت های ویژه کشاورزی در حوزه تولیدات زیتون، کشمش و انگور، ظرفیت های صنعتی نظیر شوینده و شیشه و صنایع قدرتمند دیگر میتواند خدمات و محصولات فراوانی را برای صادرات به کشورهای متقاضی داشته باشد.

وی تصریح کرد: تولیدات استان قزوین در بازارهای اوراسیا با  استقبال خوبی مواجه شده است و سرمایه گذاران ایرانی میتوانند تولیدات خود را به این بازارها ارائه کنند.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین بیان کرد: سرمایه گذاران کنیایی میتوانند از فرصت موقعیت جغرافیایی ویژه استان، صنایع ویژه برای توسعه تولیدات خود و سرمایه گذاری در این استان استفاده کنند.

تبادلات علمی و تجاری در کنار یکدیگر بسترهای توسعه را فراهم میکنند

هیلاری بارچوک استاندار بومت جمهوری کنیا نیز در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به لزوم توسعه تبادلات علمی بین کشورهای همسو و همراه اظهار داشت: تبادلات علمی و تجاری به موازات یکدیگر میتواند بسترهای توسعه را فراهم کند و از این روست که امروز اصرار داریم بتوانیم با استان قزوین تبادلات تجاری و انتقال فناوری داشته باشیم.

وی بیان کرد: کشور بی نظیر ایران و استان شگفت انگیز قزوین ما را از آنچه که پیش از این از این استان و ایران شنیده بودیم متعجب کرد چرا که ظرفیت های بی نظیر گردشگری، اقتصادی، فرهنگی و صنعتی این استان میتواند بسیار ارزشمند باشد.

استاندار بومت خاطرنشان کرد: تعمیق و گسترش روابط کنیا و ایران برای هر دو کشور بسیار ارزشمند است و میتواند بسترهای خوبی برای رشد و توسعه فرهنگ و اقتصاد فراهم کند.

بارچوک افزود: ظرفیت های ویژه اقتصادی و تجاری ایران و بومت باید به دنیا معرفی شود و از این رو امیدواریم سرمایه گذاران استان قزوین کشورهای شرق قاره آفریقا را برای فعالیت اقتصادی و صنعتی انتخاب کنند.

بارچوک ادامه داد:با ثبت چهره مثبتی از ایران به کشور خود سفر خواهیم کرد و حتما برای سفرهای بعدی نیز برنامه ریزی می کنیم.

قزوین میزبان سرمایه گذاران ۳۰ کشور دنیاست
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین نیز در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به توانمندی های اقتصادی این استان و میزبانی قزوین از سرمایه گذارن خارجی بیان کرد: در حال حاضر قزوین میزبان سرمایه گذارانی از ۳۰ کشور دنیاست و زیرساخت های حضور و حمایت از سرمایه گذاران خارجی در این استان مهیا شده است.

عیسی قبادی افزود: مسئولان قزوین بسترها و زیرساخت های حضور سرمایه گذاران را فراهم کرده اند و تلاش میکنیم به عنوان نخستین شهر صنعتی ایران با بیش از ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی از سرمایه گذاران استقبال کنیم.

وی تاکید کرد: موقعیت جغرافیایی ویژه قزوین، قرارگیری در شاهراه ارتباطی نزدیکی به پایتخت و مرز از یک سو و ظرفیت های ویژه اقتصادی موجود در استان از سوی دیگر زمینه را برای فعالیت سرمایه گذاران فراهم کرده است و از پیشنهادات تجاری و توسعه ای در صادرات محصولات در بازارهای جدید استقبال می کنیم.

کد خبر: ۴۸٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha