۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
 صادرات ۳۵۱ هزار تن کالا از مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد

صادرات ۳۵۱ هزار تن کالا از مازندران

ساری- مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران میزان صادرات کالاهای غیرنفتی طی سال جاری در استان را ۳۵۱ هزار تن بیان کرد و گفت: این میزان کاهش ۲۹ درصدی را نشان می دهد.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وجود مشکلات گمرکی فرا روی صادرات میزان صادرات استان را در سال جاری ۳۵۱ هزار تن بیان کرد و گفت: از نظر وزنی و حجم نسبت به سال قبل کاهش را شاهد بودیم.

وی با عنوان اینکه سیمان جزو اقلام صادراتی طی سال گذشته بود، افزود: قزاقستان از جمله بازارهای این محصول بود که امسال صادرات به این کشور طی نیمه اول سال جاری ممنوع شده است.

وی با بیان اینکه میزان صادرات در استان نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: میزان صادرات طی نیمه اول سال جاری ۱۰۰ میلیون دلار بوده و کاهش وزن صادرات به دلیل ممنوعیت صادرات سیمان بوده است.

مهاجر با اشاره به نرخ بالای ۳۰ هزار تومانی دلار و عدم رغبت تولیدکنندگان برای صادرات گفت: صدور بخشنامه های متعدد در سال های گذشته از جمله مسائل است و با آنکه گفته شد که صادرات به عراق و افغانستان ریالی صادر شود اما بازگشت ارز از جمله مسائل و دغدغه ها شده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: در مازندران ۱۶۷ صادر کننده داریم که غالب آنها بیش از ۵۰ درصد تعهدات ارزی را انجام دادند.

وی ادامه داد: از مجموع دو هزار صادرکننده کشور که ارز صادراتی را بازگشت ندادند، ۱۸ صادرکننده مازندرانی هستند.

کد خبر: ۴۸٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha