۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
باغ‌های گردشگری «ارم» در استان فارس ساخته می‌شود
رئیس جهاد کشاورزی فارس:

باغ‌های گردشگری «ارم» در استان فارس ساخته می‌شود

شیراز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: طرح ایجاد «باغ مجموعه‌های علمی- گردشگری ارم» در ۳۶ شهرستان استان وارد فاز برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس، محمدمهدی قاسمی از ساخت باغ‌های گردشگری «ارم» در استان فارس خبر داد و افزود: در مرحله اول این طرح، در هر شهرستان و بر اساس ظرفیت، یک باغدار یا تشکل باغداران آن شهرستان، باغ ارقام محصول اصلی را در یک مجموعه گردآوری و ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه هدف از این اقدام حفظ همه ارقام موجود به صورت یک جا و افزودن ارقام جدید است، اضافه کرد: امکان مشاهده جاذبه های متنوع آن برای گردشگران نیز فراهم می شود.

قاسمی اضافه کرد: با ایجاد «باغ مجموعه های ارم»، امکان بررسی و پژوهش محققین و کارشناسان میسر و مهارت آموزان هم از سایر ابعاد علمی آن  بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه فارس با اقلیم های متنوع و سابقه باغداری، قطب تولید محصولات باغی کشور است، افزود: فارس رتبه اول سطح و تولید محصولات باغی کشور را دارد به طوری که این استان را به عنوان ویترین محصولات باغی کشور می شناسند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه ۱۵ درصد سطح و تولید محصولات باغی متعلق به این استان است، افزود: فارس در محصولاتی نظیر انجیر، انار، انگور و گل محمدی رتبه اول؛ در بادام، خرما و مرکبات رتبه دوم و در سیب رتبه سوم تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

قاسمی گفت: تلفیق ظرفیت باغبانی فارس با ظرفیت های گردشگری، سهم ارزش افزوده قابل توجهی را برای استان به ارمغان خواهد آورد، از این رو طرح ایجاد «باغ مجموعه های علمی- گردشگری ارم وارد فاز برنامه ریزی شده است.

کد خبر: ۴۸٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha