۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
حدود یک میلیون نفر بر اثر «کرونا» شغل خود را از دست داده‌اند
رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

حدود یک میلیون نفر بر اثر «کرونا» شغل خود را از دست داده‌اند

بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس از بیکار شدن ۹۷۰ هزار نفر بر اثر کووید ۱۹ براساس آمارهای وزارت کار خبر داد.

به گزارش بازار، علی بابایی کارنامی اظهار کرد: یکی از شاخص‌هایی که تمام دولت‌ها، مجلس‌ها و حکومت‌های دنیا را با آن ارزیابی می‌کنند میزان پرداختن و اهمیت آن کشور به بیمه‌هاست.

وی با بیان اینکه بیمه، شاخص توسعه یافتگی کشورهاست و کشور ما در این زمینه اقداماتی را انجام داده است، گفت: در بحث بیمه دو گروه وجود دارند که دسته اول کسانی هستند که یا کارگر بوده و یا کارفرما که درصد بیمه خود را پرداخت می‌کنند و دسته دوم عده‌ای هستند که تحمیلی بوده که دولت‌ها تکالیفی ایجاد می‌کنند که این‌ها باید بیمه شده و براساس حقوق شهروندی دولت‌ها موظف هستند که اقدامات بسیار خوبی را در حد بضاعت انجام دهند که می‌توان به طور مثال به بیمه قالیبافان و زنان سرپرست خانوار اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم بیان اینکه در سازمان تامین اجتماعی دخالت دولت‌ نباید پر رنگ شود، گفت: به طور حتم باید قانون تامین اجتماعی اصلاح شده و به همین منظور ما پیگیر این مهم هستیم. همچنین باید سطح تجمیع بیمه‌ها صورت گیرد، چراکه هم‌پوشانی‌های بسیاری در این زمینه داریم.

کارنامی بیان کرد: اینکه گفته می‌شود که ما هدر رفت هزینه‌ای بسیار در بخش بیمه داریم که از بودجه عمومی و دولتی است به این خاطر است که تمام هزینه‌ای که بابت یکسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری به تازگی شروع شده ۲۵ هزار میلیارد تومان است و هزینه بودجه‌ای که از بحث بیمه‌ها هدر می‌رود ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی یک ابر چالش در کشور است، گفت: اگر ما بتوانیم در برنامه ریزی برنامه هفتم توسعه این کار را انجام دهیم بسیار جلوتر خواهیم افتاد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: براساس آمار اعلامی از سوی وزارت کار امسال نیز ۹۷۰ هزا نفر براساس کرونا شغل خود را از دست داده‌اند.

کد خبر: ۴۸٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha