۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
۱۴۰۰ واحد تولیدی فارس زیر پوشش استاندارد قرار دارند
مدیرکل استاندارد فارس:

۱۴۰۰ واحد تولیدی فارس زیر پوشش استاندارد قرار دارند

شیراز- مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس، با بیان اینکه هم‌اینک حدود یک هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی فارس زیر پوشش استاندارد قرار دارند، افزود: سالانه ۱۴ هزار بازدید سرزده از این واحدها انجام می‌شود.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استاندارد فارس، مرتضی رهنما، در مراسم گرامیداشت روز استاندارد و تجلیل از واحدهای نمونه  استاندارد در شیراز گفت: سالانه حدود دو هزار و ۵۰۰ آسانسور در استان تاییدیه استاندارد دریافت می‌کنند، حدود ۱۲ هزار واحد صنفی عرضه کننده کالای استاندارد و یک هزار و ۴۰۰ وسیله بازی نیز مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

وی افزود :همچنین سالانه به طور متوسط سه هزار و ۵۰۰ نمونه تولیدی از خط تولید، انبار و بازار نمونه‌برداری می‌شود.

مدیر کل استاندارد فارس با اشاره به اینکه  در بحث فعال‌سازی ظرفیت خالی واحدهای استاندارد استان نیز ظرف شش ماه گذشته حدود ۱۲۰ قراداد ظرفیت خالی بسته شده است، گفت: واحدهای تولیدی استان به این مساله توجه ویژه داشته‌اند.

رهنما با یادآوری اینکه خدمات ارائه شده توسط این اداره گسترده است افزود: در حال حاضر بیش از ۱۸۰۰ قلم کالا تحت نظارت این مؤسسه قرار دارد که بسیاری مشمول استاندارد اجباری هستند و فعالیت چشمگیر استاندارد فارس در هفت ساله گذشته باعث شده تا جزو ۴ استان برتر کشور باشیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۴۰۰ واحد تولیدی تحت پوشش اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس قرار دارند اظهار داشت:  با توجه به تاکید استاندار فارس در شورای سلامت مبنی بر لزوم توجه به سالم سازی محصولات کشاورزی، این برنامه در دستور کار جدی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان قرار گرفته و تاکنون ۳۵ پروانه حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی صادر شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس ادامه داد: عرضه محصولات حلال در بازار کشورهای خارجی نیز از دیگر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فارس است که این محصولات علاوه بر کشورهای مسلمان مورد استقبال کشورهای غیر مسلمان نیز قرار گرفته است.  

در این مراسم  از تعدادی از واحدهای تولیدی نمونه استاندارد در سطح ملی و استانی که موفق به دریافت درجه کیفی مورد نظر شده بودند تجلیل شد.

کد خبر: ۴۸٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha