۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
تولید گوشت سفید در اردبیل به ۵۰ هزار تُن می‌رسد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

تولید گوشت سفید در اردبیل به ۵۰ هزار تُن می‌رسد

اردبیل - نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: تا پایان امسال و در سالی که مزین به نام جهش تولید است، ظرفیت تولید گوشت سفید در استان به ۵۰ هزار تن خواهد رسید.

خلیل نیکشاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید گوشت سفید در اردبیل بیش از ۴۲ هزار تن است که با بهره‌برداری واحدهای جدید و افزایش تولید واحدهای موجود این ظرفیت ارتقا می‌یابد.

وی ظرفیت واحد مرغ گوشتی را ۵۰ میلیون قطعه اعلام و خاطرنشان کرد: بخشی از این تولیدات به ویژه جوجه یک‌روزه به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل یکی از مطالبات به حق واحدهای تولیدی در این بخش را بهره‌مندی از تسهیلات ارزان قیمت اعلام کرد و گفت: از طریق بانک کشاورزی و دو بانک عامل دیگر ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی در بخش دام و طیور در نظر گرفته شده که بخشی از این منابع در نیمه اول امسال پرداخت شده است.

نیکشاد ارتقای توان تولیدی این واحدها را با توجه به نیاز استان و بازارهای فرااستانی یادآور شد و بیان کرد: کیفیت تولید این واحدها به همراه بسته‌بندی مناسب سبب شده تا بازار خوبی برای این محصولات در داخل و حتی خارج از کشور فراهم آید.

وی به ظرفیت کشتارگاه‌های طیور استان تا ۱۵۰ تن در روز اشاره کرد و افزود: با توجه به تولید و عرضه ماهانه دو میلیون قطعه مرغ امیدواریم این ظرفیت برای متعادل‌سازی بازار و فروشگاه‌های عرضه افزایش یافته و شرایط مناسبی را در تامین فرآورده‌های دام و طیور هموطنان شاهد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل تصریح کرد: در حمایت از این واحدها دان مورد نیاز و نهاده‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم شده و با حمل آن به استان مشکلی از این بابت وجود ندارد.

کد خبر: ۴۸٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha