۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۸
سرکوب قیمت تخم‌مرغ به تولید ضرر می‌زند؛ افزایش سرسام‌آور هزینه‌های تولید
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

سرکوب قیمت تخم‌مرغ به تولید ضرر می‌زند؛ افزایش سرسام‌آور هزینه‌های تولید

تهران- رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران به افزایش سرسام‌آور هزینه‌های تولید اشاره کرد و گفت: در این میان زور مسئولان به تولیدکننده رسیده و قیمت‌ها را سرکوب می‌کنند.

ناصر نبی پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با توجه به هزینه‌های تولید، قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم مرغ درب کارخانه را حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان برآورد کرد و افزود: با این شرایط قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ بالای ۱۵ هزار تومان است، اما متاسفانه رفتاری که در کنترل بازار دیده می شود، سرکوب قیمت‌ها است و دولت در پی کنترل قیمت ها نیست.

وی با بیان این که خسارت این سرکوب قیمت ها طی چند ماه آینده و کاهش تولید تخم مرغ مشخص می‌شود، گفت: زور سازمان تعزیرات تنها به تولیدکننده می رسد، اما عملا اقدامی در زمینه تامین نهاده‌ها نمی‌بینیم و این عملکرد خسارت غیرقابل جبرانی به تولید تخم مرغ در کشور خواهد زد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران به نام گذاری سال جاری به عنوان سال «جهش تولید» اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این سال نه تنها حمایتی از تولیدکننده در زمینه تولید تخم مرغ مشاهده نمی‌شود، که شاهد اقدامات غیرکارشناسی هستیم، که به تولید صدمات جبران ناپذیری خواهد زد.

وی با بیان اینکه قیمت مقوا شانه تخم‌مرغ به ۷۰۰ تومان رسیده است، گفت: افزایش قیمت نزدیک به ۴۰ درصدی قیمت شانه تخم مرغ و نیز دیگر هزینه‌ها به قدری است، که نمی‌توان تولیدکننده را در مضیقه قرار داد.

کد خبر: ۴۸٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha