۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
تاکید وزیر اقتصاد فرانسه به تحریم مالیاتی آمریکا
همزمان با ادامه تنش ها میان ایرباس و بوئینگ صورت گرفت

تاکید وزیر اقتصاد فرانسه به تحریم مالیاتی آمریکا

لومر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه اعلام کرد این موضوع برای اروپا ایده آل تراست که با در نظر گرفتن تنش‌ها میان ایرباس و بوئینگ، تحریم‌های مالیاتی علیه آمریکا اعمال شود.

به گزارش بازار، برونو لومر وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه، اعلام کرد این موضوع برای اروپا ایده آل تراست که با در نظر گرفتن تنش‌ها میان ایرباس و بوئینگ، تحریم‌های مالیاتی علیه آمریکا اعمال شود.

این درحالی است پیشتر با ادامه تعرفه های حمایتی آمریکا از بوئینگ؛ یک مقام اروپایی اعلام کرده بود: اتحادیه اروپا در حال آماده سازی مقدمات لازم به منظور تلافی اقدام آمریکا درتخصیص یارانه برای شرکت بوئینگ است.

واشنگتن پیشتر فهرستی از محصولات اروپایی را که قصد دارد در مناقشه هواپیمایی میان دو طرف مشمول تعرفه قرار دهد، منتشر کرده بود.

ایرباس در واکنش به اقدام آمریکا اعلام کرد اقدام آمریکا هیچ گونه مبنای حقوقی ندارد.

اتحادیه اروپا همین حالا هم با تعرفه‌های آمریکا بر صادرات فولاد و آلومینیوم تولیدی خود روبرو است و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها تهدید کرده است که بر واردات خودرو از اتحادیه اروپا تعرفه وضع خواهد کرد.

واشنگتن و بروکسل پیشتر مدعی شده بودند؛ در مراحل پایانی حل و فصل مناقشه تعرفه‌ای هستند که از پانزده سال پیش تا کنون در سازمان تجارت جهانی درگیر آن بوده اند.

کد خبر: ۴۸٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha