۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
ادامه سریال ورود هواپیماهای چند ساله امبرائر به کشور/ ۴ فروند وارد ایران شد

ادامه سریال ورود هواپیماهای چند ساله امبرائر به کشور/ ۴ فروند وارد ایران شد

۴ فروند هواپیمای امبرائر ساخت برزیل در حالی در سکوت وارد ایران شد و در فرودگاه مهرآباد به زمین نشسته است که به نظر می رسد سریال تکراری ورود هواپیماهای امبرائر ۱۶ ساله به کشور ادامه دارد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: ورود ۴ فروند هواپیمای امبرائر ساخت برزیل روز گذشته در حالی وارد ایران شده و در فرودگاه مهرآباد به زمین نشسته است که هنوز اطلاعی از کشور مبدا در دست نیست همچمین  هنوز مشخص نیست که این ۴ فروند هواپیما قرار است به کدام ایرلاین ایرانی به فروش برسد؟

مشخصات هواپیمای امبرائر ERJ-۱۴۵ جدید به کشور
بنابراین گزارش، دو فروند امبرائر ERJ-۱۴۵ با رجیسترهای EY-۳۰۵ و EY-۳۰۶ و سن تقویمی ۱۶ سال چندی پیش وارد کشور شدند و ۱۰ روز پیش یک فروند آن به مهرآباد منتقل شد. این هواپیماها پیش از این با رجیسترهای ZS-MIB و ZS-MIF متعلق به Badr Airlines سودانی بودند.

چیدمان این هواپیماها همچون سایر امبرائرهای موجود بصورت ۵۰ صندلی اکونومی است

این هواپیماها در سال ۲۰۰۴ به سفارش Chautauqua Airlines تولید شدند و ۱۱ سال بعد به Shuttle America فروخته شدند. در نهایت پس از ۳ سال به ایرلاین آفریقایی Sahara African Aviation و پس از آن در تاریخ ۱۰/۰۴/۲۰۱۹ رجیستر ملکی Badr Airlines را به خود گرفتند. چیدمان این هواپیماها همچون سایر امبرائرهای موجود بصورت ۵۰ صندلی اکونومی است.

شایان ذکر است علاوه بر دو فروند امبرائر ERJ-۱۴۵ با رجیسترهای EY-۳۰۵ و EY-۳۰۶ ذکر شده تعداد امبرائرهای بیشتری وارد ایران شده‌اند.

براساس اطلاعات دریافتی دو فروند امبرائر ERJ-۱۴۵ دیگر به رجیسترهای T۷-۱۴۵ و ZS-MIS نیز به ترتیب ۱۲ و ۲ روز پیش وارد ایران شده اند. این دو فروند نیز ۱۶ سال سن تقویمی دارند. ZS-MIS از طریق Badr Airlines و T۷-۱۴۵ با مالکیت سابق یک شرکت خصوصی وارد شدند. آیا سریال ورود امبرائرهای ۱۶ ساله ادامه دارد؟  
 

خانواده امبرائر ئی-جت ( Embraer E-Jet family) معروف به ئی-جت (E-Jet) خانواده‌ای از هواپیماهای جت نسبتاً کوچک مسافربری دو موتوره برزیلی هستند که در شرکت امبرائر طراحی شده و تولید می‌شوند. نخستین پرواز امبرائر-۱۷۰ در ۱۹ فوریه ۲۰۰۲ صورت گرفت. ۹۹۸ فروند از این هواپیماها تا پایان سال ۲۰۱۳ ساخته شده‌اند. مدل امبرائر ۱۷۰ (ئی‌آرجی-۱۷۰) این هواپیما به قیمت ۲۸، ۵ میلیون دلار و مدل بزرگتر امبرائر ۱۹۵ به قیمت ۴۷ میلون دلار به فروش می‌رسند.

کد خبر: ۴۷٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Aerospacetalk IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      2 0
      این مطلب بدون بن پایه خبر از کانال اینستاگرامی و تلگرامی مرجه هوانوردی و هوافضای پارسی، Aerospacetalk برداشته شده است.

      پاسخ سایت: با سلام خدمت شما. بعد از ارسال پیام شما، موضوع را پی گیری کردیم که خبرنگار بازار تاکید داشتند که خبر رو از منبع دیگر به دست آورده اند. با این حال ضمن تشکر از شما، کانال مربوطه به عنوان یک منبع به ایشان معرفی شد تا خبرهای مرتبط و قابل انتشار در سایت بازار رو به نقل از همان منبع انتشار دهند.

    • Aerospacetalk IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      1 0
      با سلام خدمت شما. از پیگیری شما صمیمانه متشکریم. تیم ائروسپیستاک آماده هرگونه همکاری جهت تهیه و به اشتراک گذاری اخبار و اطلاعات صنعت هوانوردی ایران و جهان با شما می باشد.