۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع  تولید استان مرکزی برگزار شد
با حضور مسئولین؛

جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی برگزار شد

اراک- جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی با حضور مسئولین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بازار، جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بعد از ظهر چهارشنبه با حضور سید علی آقازاده، استاندار مرکزی، محمد حسن آصفری، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، سعید فرخی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی و برخی مسئولان صنعت استان در استانداری مرکزی برگزار شد.

تامین موارد اولیه کارخانه ها ظرفیت تولید را از ۳۰ به ۶۰ درصد افزایش می دهد
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به اینکه باید از ظرفیت هیات وزیران برای رفع مشکلات اقتصادی و صنعتی استان مرکزی به عنوان یک استان مادر در عرصه صنعت کشور کمک گرفته شود، اظهار داشت: در صورا مصوبه هیات وزیران می توانیم مشکلات موجود را حل کنیم.

محمد حسن آصفری با بیان اینکه تامین مواد اولیه برای تولید کنندگان از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: در صورت عدم تامین مواد اولیه فرصت تولید از بسیاری از صنایع گرفته خواهد شد و با تحقق این مورد ظرفیت تولید از ۳۰ به ۶۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: مدیران کارخانه جات باید برای بازاریابی محصولات تلاش کنند و این گونه نباشد که منتظر موقعیت آماده باشند و باید بگوییم که ما هم اکنون درگیر نوعی خودتحریمی هستیم که از این موارد می توانیم به مشکلات در حوزه های مالیات، هزینه‌های بالای تولید، تامین مواد اولیه، رسوب اقلام وارداتی در گمرکات و مشکلات حمل و نقل اشاره کنیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر دولت ۲۰۰ هزار میلیارد از مجموع ۴۵۰ هزار میلیارد بودجه کشور را صرف حقوق کارکنان می کند و بخش دیگری هم به موارد عمرانی متعلق است.

برخی از قوانین دست و پای تولید کنندگان را بسته است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این نشست عنوان داشت: تولیدکنندگان با یک سری قوانین دست و پا گیر مواجه هستند که دست و پای آنها را بسته است و نمایندگان برای رفع و محدود کردن این قوانین تلاش کنند.

سعید فرخی با بیان اینکه در حوزه شرکت واگن پارس باید با ایجاد برنامه تحریک تقاضا، تسهیلات، به جای شرکت به مشتریان اعطا شود گفت: در حال حاضر با شیوع کرونا انگ آلودگی به اراک زده شده و این مورد مانع از توسعه اقتصادی شده است.

وی در ادامه نیز از تصویب اصلاح نظام‌نامه صندوق توسعه ملی و ابلاغ آن تا چند روز آینده خبر داد.

تامین ضمانت نامه مشکل امروز هپکو  و آذرآب است
استاندار مرکزی در ادامه این جلسه با بیان اینکه تعدادی از شرکت های صنعتی بزرگ استان مرکزی با بیش از۱۲ هزار نفر پرسنل که تا چهار سال پیش دچار مشکلات عدیده بودند در شرایط بهتری به سر می برند اظهار داشت: با پیگیری و تلاش های مسئولان واگذاری واگن پارس به مپنا انجام شده است.

سیدعلی آقازاده در خصوص مشکلات امروز هپکو و آذرآب بیان داشت: تامین ضمانت نامه مشکل امروز هپکو  و آذرآب است چرا که در این زمینه ۲۳۰ میلیارد تومان پول به حساب سازمان راهداری واریز شده و آذرآب نیز می‌تواند ۳۰ میلیون دلار قرارداد خارجی و داخلی منعقد کند اما تنها مشکل هپکو و آذرآب در این خصوص تامین ضمانت نامه می باشد و خوشبختانه مشکلات حقوق کارگران این کارخانه رفع شده  است.

وی با اشاره به تورم های کنونی در حوزه صنعت اظهار داشت: قیمت تمام شده یک دستگاه گریدر هپکو سال گذشته ۹۰۰ میلیون تومان بود، اما اکنون به ۶ میلیارد تومان رسیده است و نگرانی ما برای شرکت های کاملا خصوصی است که باید برای آنها چاره اندیشی شود.

کد خبر: ۴۷٬۴۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسن IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      0 0
      ستاد رفع موانع فقط اسمی است وجودخارجی ندارد که کاری را انجام دهد از سال قبل اقدام به پرورش ماهی کردم با همه کاغذبازی الان برای دریافت سند کارشکنی میکننددو میلیون سال قبل به کارشناسی که خودشان معرفی کردند جهت نقشه بردم الان می گویندکه مورد قبول نیست
    • غلامرضا شيخي مهرابادي IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      0 0
      يك واحد توليدي در روستاي ابراهيم اباد هستم ولي بخاطر لجبازي شورا و دهيار با اينجانب كارگاه رو دارن تعطيل ميكنن متاسفانه بخشداري و فرمانداري اقدامي بابت اين تعطيلي انجام نميدن