۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به صنایع پیشرفته فارس پرداخت شد
مدیر عامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته:

۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به صنایع پیشرفته فارس پرداخت شد

شیراز- مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته از پرداخت ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به صنایع پیشرفته استان فارس خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی صمت استان فارس، رضا نقی پور اصل در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی فارس، گفت: استان فارس و شهر شیراز در حوزه «های تک» حرف های بسیاری برای گفتن دارد و در سطح کشور پیشتاز است.

وی با اشاره به اینکه استان فارس در کنار اینکه به عنوان استان علم و ادب و فرهنگ شناخته می شود، یک استان صنعتی هم به حساب می اید  تصریح کرد: تلاش ما همیشه بر این اصل استوار است که بازدیدهای میدانی حتماً همراه با نتیجه باشد،کما اینکه به مسئولان استان هم قول داده ایم  ۷۰  میلیارد تومان در اختیار صنایع پیشرفته استان فارس قرار گیرد.

نقی پور اصل با تاکید براینکه تلاش خود را به کار می بریم تا صنعتگران استان برای دریافت این تسهیلات و حمایت ها در پیچ و خم های اداری قرار نگیرند، تصریح کرد:  قطعاً ما به دنبال تسهیل گری کارها هستیم و این مهم را از طریق دفتر نمایندگی مستقر در استان محقق خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تا کنون ۴۰ تا  ۴۵ درصد برنامه های  پیش بینی شده صندوق حمایت عملیاتی شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه در جریان ورود به انقلاب چهارم صنعتی هستیم قطعاً ماهیت و هویت صنایع به سمت صنایع پیشرفته تغییر پیدا خواهد کرد و کمتر صنایعی را به شکل امروزی خواهیم دید بنابراین ضرورت دارد برنامه های صندوق حمایت رویکرد توسعه گرایانه تری داشته باشد.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور با اشاره به اینکه ما در حد توان خود در بازدید از صنایع پیشرفته و راکد تلاش می کنیم نقشی را در احیا و توسعه این صنایع داشته باشیم، گفت: این مهم از طریق ارایه تسهیلات، تامین ضمانت نامه، تسهیل در تامین سرمایه در گردش، تسهیل در وارد کردن ماشین الات و یا ارایه خدمات کارشناسی برای توانمندسازی این واحدها عملیاتی می شود.

نقی پور اصل در خصوص اینکه برای تهیه بانک اطلاعاتی صنایع پیشرفته  و راکد چه برنامه ای در دستور کار قرار دارد و چه اقداماتی انجام شده است، گفت: واقعیت این است که در این زمینه هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و به عنوان یک طرح مطالعاتی در حال انجام است، اما قطع به یقین یکی از آرزوها و برنامه های بزرگ ما ایجاد همین بانک جامع اطلاعات صنایع کشور و منابع انسانی است که اگر محقق شود کمک بزرگی به کاهش هزینه های صنایع در حوزه تولید، آلودگی های محیط زیستی، حمل و نقل، افزایش بهره وری، امکان برنامه ریزی بهتری برای آمایش سرزمینی و ذخیره کردن زمان خواهد داشت.

وی با تاکید براینکه جای خالی این سامانه جامع به خوبی در بخش صنعت خالی احساس می شود، تصریح کرد: برای ایجاد و تکمیل این بانک اطلاعاتی علاوه بر استفاده از مجموعه بانک اطلاعاتی ریاست جمهوری، وزارت صنعت، بورس، و ... باید یک فراخوان هم ارایه شود تا خود صنعتگران هم در تکمیل این بانک نقش آفرین و کمک کننده باشند.

کد خبر: ۴۷٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha