۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
۱۱ واحد تولیدی توسط استاندار تهران در شهرک صنعتی قرچک افتتاح شد
با حضور مسئولان؛

۱۱ واحد تولیدی توسط استاندار تهران در شهرک صنعتی قرچک افتتاح شد

قرچک- ۱۱ واحد تولیدی توسط استاندار تهران در شهرک صنعتی قرچک با حضور مسئولان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، صبح پنجشنبه ۱۱ واحد تولیدی توسط انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران و با حضور حشمت الله عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، بهمن خطیبی، فرماندار قرچک، حسین نوش آبادی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی و شماری از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در شهرک صنعتی قرچک افتتاح شد.

کاهش ۴ درصدی نرخ بیکاری در استان تهران
استاندار تهران در حاشیه این آیین و با حضور در نشست بررسی مشکلات شهرستان قرچک با اشاره به اینکه طبق گزارش مرکز آمار در تابستان سال ۹۹ استان تهران بیشترین کاهش نرخ بیکاری در کشور را داشته است، اظهار داشت: در این استان با کاهش ۴ درصدی نرخ بیکاری گام خوبی را برای اشتغالزایی برداشته ایم.

انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه قرچک با وجود همه مشکلات شهرک صنعتی پویا دارد گفت: در این شهرستان با محدودیت زمین و آب مواجه ایم برای رفع مشکل آب این شهرستان با وزیر نیرو مکاتبه می کنیم تا این مشکل از آب سد ماملو برطرف شود.

وی عنوان داشت: شرکت شهرک های صنعتی استان تهران مکلف شد تا تخصیص ۱۰۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی قرچک به صنایع غذایی کم آب بر صورت دهد و دهکده سفال در ۱۱ هکتار شهرک صنعتی قرچک  احداث خواهد شد.

کارخانه های مهم قرچک تعطیل شده اند
نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه عنوان داشت: متأسفانه کارخانه های مهم قرچک تعطیل شده اند و در حال حاضر شهرک صنعتی قرچک تنها امید مردم قرچک است ولی مشکلات زیادی دارد.

حسین نوش آبادی در خصوص وضعیت آب شرب به شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک نیز اظهار داشت: اختصاص آب شرب از سد ماملو به این شهرستانها رضایت بخش و عادلانه نیست چرا که ۷۰درصد آب سد ماملو به تهران می روند و فقط ۳۰ درصد باقی می ماند که از این ۳۰ درصد نیز ۵۰ درصد آن به پاکدشت اختصاص ص دارد و در این زمینه باید چاره اندیشی شود.

مشکلات سرمایه گذاری در شهرک صنعتی قرچک حل شود
فرماندار قرچک نیز در این نشست بیان داشت: تا همه مسئولان برای حفظ و هموار شدن مشکلات شهرک صنعتی قرچک تلاش نکنند این معضلات رفع نخواهد شد و باید مواردی که پیش پای سرمایه گذاران این منطقه وجود دارد برداشته شود.

بهمن خطیبی با بیان اینکه سرانه‌های بهداشتی و درمانی در قرچک باید افزایش پیدا کنند گفت: بیمارستان قرچک نیازمند افزایش تخت بیمارستانی است.

بر اساس این گزارش گلخانه سبزی و صیفی‌ با ظرفیت تولید سالانه ۷۲۰ تن در روستای صالح آباد قرچک در مساحت ۱۳ هزار مترمربع با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر غیرمستقیم و مدرسه ۱۵ کلاسه شهرک گلهای قرچک با اعتباری بالغ ۶۰ میلیارد ریال در زمینی با مساحت دو هزار و ۸۸۰ مترمربع با اعتبارات استانی افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

کد خبر: ۴۷٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha