۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
استعدادسنجی ۲۱۰۰ متقاضی ایجاد مشاغل خانگی در استان همدان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خبرداد:

استعدادسنجی ۲۱۰۰ متقاضی ایجاد مشاغل خانگی در استان همدان

همدان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کشور اجرایی می‌شود، گفت: در این طرح ۲۱۰۰ متقاضی ایجاد مشاغل خانگی در استان همدان استعداد سنجی شده و ساماندهی می شوند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ احمد توصیفیان بعدازظهر شنبه در مراسم بهره برداری دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان همدان بابیان اینکه اشتغال همواره از مهمترین اولویت‌ها، دغدغه‌ها و سرفصل‌های کاری دولت‌ها در ادوار مختلف بوده است، گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با در نظر داشتن نقاط ضعف و قوت طرح‌های پیشین اجرا شده و با حذف برخی مشکلات و چالش‌های پیش روی این گونه طرح‌ها در گذشته، تلاش می‌شود ضریب موفقیت طرح فعلی تا حد زیادی افزایش یابد.

توصیفیان درخصوص طرح ملی مشاغل خانگی گفت: این طرح طی تفاهم نامه‌ای بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی منعقد شده و جهاد دانشگاهی استعدادهای منطقه را در این زمینه شناسایی می‌کند.

وی عنوان کرد: با توجه به شعار امسال باید با آموزش و توانمند سازی متقاضیان گام‌های مثبتی در زمینه تولید و ایجاد اشتغال پایدار در استان همدان برداشت.

وی افزود: این طرح سال گذشته در ۹ استان کشور به صورت پایلوت اجرا شد و امسال به صورت همزمان در ۳۱ استان کشور در حال اجراست.

مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان همدان اظهارکرد: شرایط متقاضیان برای ثبت‌نام در این طرح حداقل ۱۸ سال سن، بومی استان محل ثبت‌نام، اشتغال نداشتن تمام‌وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.

احمد توصیفیان درادامه افزود: طرح مشاغل خانگی یک طرح ملی بوده و در صورتی که این طرح به خوبی اجرا شود در روند ایجاد اشتغال پایدار موفق خواهیم بود.

وی هدف از اجرای این الگو را تعامل با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در اجرای طرح دانست و افزود: ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و اتصال آن‌ها به بازار، ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی، ایجاد امکان تسهیل نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر فرآیند اجرای طرح از طریق نرم افزار کنترل طرح و بازدیدهای میدانی از دیگر اهداف این طرح است.

احمد توصیفیان اظهار کرد: استان همدان در اجرای این طرح از استان‌های پیشتاز بوده و در اجرای طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و طرح ملی مشاغل خانگی با انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی و استعداد سنجی ۲۱۰۰ نفر را در استان همدان بر اساس الگوی طرح توسعه مشاغل خانگی در دستور کار دارد.

کد خبر: ۴۶٬۷۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha