۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
تامین اجتماعی زنجان در حق قالی بافان ظلم می کند/ پوشش بیمه فقط ۵ هزار قالی بافی
رئیس اداره فرش زنجان:

تامین اجتماعی زنجان در حق قالی بافان ظلم می کند/ پوشش بیمه فقط ۵ هزار قالی بافی

زنجان- جعفری، رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از قالی بافان استان زنجان شغل اصلی شان فرش بافی است، گفت: تامین اجتماعی استان در حق قالی بافان ظلم کرده و تعداد انگشت شماری را بیمه می کند.

محسن جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار،با بیان اینکه وضعیت صادرات فرش دستباف استان زنجان طی سالجاری کاهش داشته است، گفت: کرونا و تحریم ها باعث افت صادرات این  صنعت شده است.

وی با بیان اینکه تعداد قالی بافان در استان زنجان از ۷۰ هزار نفر به ۶۰ هزار نفر رسیده است، اظهار کرد: براساس آخرین آمار تنها پنج هزار نفرقالی باف در استان بیمه هستند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه تامین اجتماعی در حق قالی بافان ظلم می کند، گفت: در سال ۹۸ قرار بود تسهیلات برای قالی بافان برای بیمه اختصاص یابد و امسال هم تاکنون اعتباری برای بیمه قالی بافان اختصاص نیافته است.

جعفری تاکید کرد: اداره فرش استان زنجان افرادی که در این حرفه فعالیت می‌کنند را بیمه می‌کند ولی تامین اجتماعی همکاری لازم را ندارد.

وی بر لزوم حمایت دولت از قالی بافان تاکید کرد و یادآور شد: دولت نسبت به پرداخت تسهیلات با کارمزد پایین به قالی بافان مساعدت لازم را بکند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، گفت: اگر در استان به بیمه قالی بافان توجه شود تولید و صادرات فرش دستباف افزایش پیدا می کند.

جعفری افزود: بیش از ۹۰ درصد از قالی بافان شغل اصلی شان فرش بافی است و از انصاف به دور است تامین اجتماعی فرش بافان را بیمه نکند و هر سال تنها پنج یا شش نفر بیمه می شوند.

کد خبر: ۴۶٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha