۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
امکان تولید انبوه و تغییر رنگ انگور با فن آوری نوین در بستر موبایل
فناوری جدید برای ردیابی رشد و برداشت بیشتر انگور به بازار آمد

امکان تولید انبوه و تغییر رنگ انگور با فن آوری نوین در بستر موبایل

یکی از نوآوری های نوین در صنعت کشاورزی جهان، برنامه اندروید WineOz Smart Grape است که توسط محققان استرالیایی جهت ردیابی و پیگیری روند رشد و تغییر رنگ محصول انگور ساخته شده است تا به این طریق کشاورز فرایند رشد محصول خود را در یک نمودار مشاهده کند و جلوی خرابی های احتمالی را بگیرد.

بازار؛ گروه کشاورزی: به گفته یک کارشناس جهانی حوزه کشاورزی با استفاده از یک برنامه جدید تلفن همراه، اندازه گیری و پیگیری رشد انگور در تاکستان آسان تر شده است. 

بر اساس این گزارش، برنامه اندروید WineOz Smart Grape توسط محققان دانشگاه چارلز استورت (CSU) ساخته شده است و برای تولید کنندگان، کشاورزان و صاحبان تاکستان ها استفاده از این محصول در دسترس است. 

محقق ارشد این پروژه تحقیقاتی در این خصوص گفت: این برنامه تلفن های هوشمند به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا به سرعت رنگ و اندازه انگورها را اندازه گیری و سپس تبدیل به یک نمودار  کنند.

گفتنی است یک ابزار کاوشگر به اندازه یک انگور، در خوشه قرار داده می شود تا به عنوان یک نقطه مرجع برای اندازه گیری در برنامه عمل کند. سپس کشاورز  از خوشه انگور عکس می گیرد. در ادامه الگوریتم های موجود در برنامه رایانه ای فاصله دوربین تا انگور را کالیبره می کنند. همچنین این نرم افزار اندازه گیری کاوشگر را در مقیاس پیکسل انجام می دهد و سپس آن را به اندازه انگورهای اطراف مرتبط می کند.

به عنوان مثال  وقتی انگور با بالغ شدن تغییر رنگ می دهد به صورت یک نمودار رنگی ترسیم می شود! در حالی که توانایی اندازه گیری و نمودار تغییر رنگ بسیار برای کشاورزان ارزشمند است و به آنها اجازه می دهد تا پیش بینی کنند چه زمانی انگور را برداشت می کنند تا در نهایت به سبک محصولی که می خواهند تولید کنند، برسند.

علاوه بر این، می توان از داده های مربوط به رنگ و اندازه انگور برای نظارت بر پیشرفت های منفی و آسیب دیدگی محصول استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر نمودار بر خلاف آنچه انتظار می رود کاهش اندازه انگور را نشان دهد کشاورز متوجه می شود که آنها آب خود را از دست داده اند و به این ترتیب کشاورز می تواند اقدامات پیشگیرانه ای انجام دهد و جلوی خراب شدن انگورها را بگیرد.

کد خبر: ۴۶٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha