۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
کیفیت قطعات یا صدای توربو
نگهداری غیر اصولی از خودرو عامل اصلی خرابی است

کیفیت قطعات یا صدای توربو

برخی از کارشناسان علت تولید صدا را عدم کالیبر مناسب و کیفیت پایین توربوشارژر در زمان مونتاژ بیان کردند. برخی دیگر نیز در بعضی از برندها تولید صدای توربو را منوط به کیفیت پایین واشرهای آب‌بندی و متصل کننده توربو به موتور بیان کردند.

بازار؛ گروه خودرو: در سال‌های اخیر تعداد فراوانی از خودروهای وارد یا مونتاژ شده در کشورمجهز به توربوشارژر شدند. برخی از برندها در بدو ورود به بازار با مشکل صدای اضافی از پیشرانه و نگهداری حساس مواجه شدند. صدای که ناشی از عملکرد توربوشارژر در خودرو بود. هرچند که امید به اصلاح و بهبود کیفیت این قطعه در خودروها وجود داشت، اما ظاهر برخی از برندها حتی با گذشت حدود 8 سال در بازار خودرو کشور، مایل به بهبود کیفیت نیستند. برخی از کارشناسان علت تولید صدا را عدم کالیبر مناسب و کیفیت پایین توربوشارژر در زمان مونتاژ بیان کردند. برخی دیگر نیز در بعضی از برندها تولید صدای توربو را منوط به کیفیت پایین واشرهای آب‌بندی و متصل کننده توربو به موتور بیان کردند. اما آن چه عیان است کیفیت آن‌ها در ماه‌های اخیر نیز کاهش پیدا کرده است. فارغ از این مسائل گاهی عدم نگهداری صحیح مالک از خودرو دامنه این خرابی را وسعت داده و سبب افزایش مشکلات بیشتر می‌شود. شاید بهتر باشد در زمان تحویل خودروهای توربو به مالک نحوه نگهداری از آن را نیز به آن‌ها آموزش داد.

لازم به ذکر است، کیفیت روغن موتور مصرفی از سوی مالکان تاثیرات ویژه در کاهش یا افزایش عملکرد توربوشارژرها دارد. بیشترین حجم خرابی این قطعه پس از کیفیت روغن‌موتور به دلیل کیفیت سوخت مصرف است. معمولا برندهای مطرح دنیا نیز در کشور ما به دلایل مذکور دچار خرابی سریع توربوشارژر شده است.

گفتنی است که در یک دهه گذشته برای نیل به هدف کاهش حجم موتور درپی پایین آوردن ضریب آلایندگی خودروها توسط تولیدکنندگان، اغلب از پیشرانه‌های کم حجم مجهز شده به سیستم‌های پرخوران استفاده شده است. هرچند که راه‌کارهای متعددی جهت افزایش قدرت موتور طراحی و تعبیه شد که مهم‌ترین آن استفاده از سیستم‌های پرخوران به خصوص توربوشارژر است. توربوشارژر با افزایش ورود هوای بیشتر به سیلندر سبب افزایش قدرت احتراق و توان خروجی موتور می‌شود.

کد خبر: ۴۶٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha