۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
افزایش قیمت نهاده‌ها عامل گرانی تخم‎ مرغ در لرستان است
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی لرستان:

افزایش قیمت نهاده‌ها عامل گرانی تخم‎ مرغ در لرستان است

لرستان- جعفرپور، مدیر امور طیور جهاد کشاورزی لرستان گفت: افزایش قیمت تخم‌مرغ به علت بالا رفتن قیمت‌ نهاده‌ها و بخشی از آن هم به دلیل صادرات بود.

محمد علی جعفرپوردر گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با دلایل افزایش قیمت تخم مرغ در بازار، اظهار داشت: در بحث تخم مرغ کاهش تولید نداشته‌ایم ولی صادرات زیاد بود که برای تعدیل بازار و واقعی شدن قیمت‌ها جلوی صادرات گرفته شد.

وی با بیان اینکه در این مقطع که قیمت تخم مرغ پایین بود مرغداران متضرر شدند، افزود: قیمت مصرف کنننده با قیمت مصوب بین دو تا دو هزار و ۵۰۰ تومان اختلاف دارد؛ در کشور ما میانگین مصرف تخم‌مرغ بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ عدد در سال است ولی در کشوهای دیگر ۳۵۰ تا ۳۶۰ عدد است.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: بخشی از افزایش قیمت‌ها به علت بالا رفتن نرخ نهاده‌هاست که در حال حاضر سامانه‌ای برای مرغ‌های تخم گذاری طراحی شده و نهاده‌ها به صورت سهمیه ای تخصیص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت تأمین نهاده‌ برای واحدهای مرغ تخم گذار بر عهده وزارت خانه است، خاطرنشان کرد: تخم مرغ یک ماده پروتینی است و میزان مصرف آن در جامعه افزایش داشته، سالانه یک میلیون تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که  کمتر از ۱۰ درصد آن صادر می‌شود.

جعفرپور با بیان اینکه سرانه مصرف تخم‌مرغ در کشور ۱۱ کیلوگرم است، تصریح کرد: انتظار نداشته باشیم علی‌رغم افزایش قیمت‌ نهاده‌ها قیمت مرغ تغییری نکند و باتوجه به تورمی که هست و ارزی که قرار بود برای ورود نهاده‌های موردنیاز تأمین شود اما با تاخیر و یا کم تخصیص داده شد همه در افزایش قیمت تخم‌مرغ دخیل بود.

کد خبر: ۴۶٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha