۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
بانک‌ها فقط در سود تولید شریکند
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بانک‌ها فقط در سود تولید شریکند

جدی، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: متأسفانه بانک‌ها معمولاً در سود تولید شریکند و سهمی از ضرر و زیان تولید ندارند.

به گزارش بازار، علی جدی، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مظلوم‌ترین قشر در سال «جهش تولید» مجموعه تولیدکنندگان هستند.

او از اینکه بانک‌ها معمولاً در سود تولید شریکند و سهمی از ضرر و زیان تولید ندارند انتقاد کرد و افزود: بانک‌ها با عنوان مشارکت در تولید تسهیلاتی را پرداخت می‌کنند و بنابراین عملاً باید در سود و زیان این مشارکت سهیم باشند، اما به محض اینکه سررسید تولیدکننده به تعویق میفتد به یک شریک بد تبدیل شده و اقدام به جریمه فرد می‌کنند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: بانک‌ها در حین تولید نیز باید مشوق‌هایی برای ارتقای بهره وری، صادرات محوری و دانش‌بنیان شدن واحد تولیدی در نظر بگیرند، اما این اتفاق نمیفتد که البته بخشی از این موضوع هم به دلیل خلأهای قانونی است.

جدی در بخش دیگر، به دلایل اصلی ریزش بورس اشاره و بیان کرد: بانک‌ها و شرکت‌های دولتی و حقوقی با فروش سهام‌هایشان باعث ریزش بورس و ایجاد مشکل برای سهامداران خرد شدند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درمورد چرایی اختصاص عمده تسهیلات بانکی به بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و افراد خاص گفت: زمانی که وزارت صنایع سبک و سنگین در هم ادغام شدند بیشتر سهامدارانِ صنایع بزرگ و سنگین از بخش دولتی بودند و لذا بیشتر کمک‌ها و حمایت‌ها معطوف به این بخش شد و صنایع کوچک به حاشیه رانده شدند درحالیکه صنایع کوچک به دلیل نقدینگی پایین باید مورد حمایت بیشتری قرار می‌گرفتند.

کد خبر: ۴۶٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha