۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
ضرورت همکاری با جهاد کشاورزی در راستای تولید محصولات ارگانیک
معاون جهاد کشاورزی البرز تاکید کرد:

ضرورت همکاری با جهاد کشاورزی در راستای تولید محصولات ارگانیک

کرج- معاون جهاد کشاورزی البرز با بیان اینکه البرز به عنوان یک پایگاه تولید محصولات ارگانیک مطرح شده است، گفت: می طلبد تمامی بخشهای مرتبط با تولید محصول کشاورزی گواهی شده، با جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند و باید اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این تعهدات در نظر گرفته شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی البرز، مسعود کریمی در جلسه کمیته استانی توسعه محصولات گواهی شده که روز سه شنبه برگزار شد گفت: وزارت جهاد کشاورزی ماموریت تامین امنیت غذایی مردم را از بعد کمی و مهمتر از آن امنیت غذایی کیفی عهده دار است.

کریمی با بیان اینکه هدف کلی این طرح حمایت از توسعه کشاورزی ارگانیک و ساماندهی تولید و عرضه محصولات کشاورزی گواهی شده در کشور است، افزود: بحث تولید محصولات ارگانیک در همه دنیا به شدت در حال توسعه است و قوانین مختلفی در این زمینه وضع می شود، چنانچه در بخش تولیدات گیاهی محصولات ارگانیک در مقابل محصولات تراریخته مطرح می شود.

وی اظهار کرد: مصرف سموم شیمیایی در کشور ما نسبت به میانگین جهانی پایین تر است و به همین خاطر محصولات کشاورزی تولیدی ایران مورد استقبال سایر کشورهای منطقه قرار می گیرد.

کریمی گفت: برای اینکه بتوانیم محصول ارگانیک و گواهی شده تولید کنیم باید پایش محصولات تولیدی از داخل مزرعه انجام شود و همه تغذیه ها در حد استاندارد باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این طرح در استان البرز به اجرا در آمده و این استان به عنوان یک پایگاه تولید محصولات ارگانیک مطرح شده لذا می طلبد تمامی بخشهای مرتبط با تولید محصول کشاورزی گواهی شده با جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند و باید اعتبارات مورد نیاز جهت اجرای این تعهدات در نظر گرفته شود.

کد خبر: ۴۵٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha