۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷
۵ روستای کددار هرمزگان برق‌دار می‌شوند
از طریق سیستم فتوولتائیک؛

۵ روستای کددار هرمزگان برق‌دار می‌شوند

بندرعباس- استاندار هرمزگان با بیان اینکه پنج روستای کددار هرمزگان تا پایان سال جاری برق دار می‌شوند، گفت: برق‌رسانی به روستای سربند و دهانه گیرا از طریق سیستم فتوولتائیک ۲۵۰۰ واتی برای نخستین بار در کشور انجام شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، فریدون همتی دوشنبه در آیین بهره برداری از ۱۲ پروژه برق رسانی در هرمزگان، با اشاره به نقش مهم دسترسی به انرژی و برق در روستاها برای ایجاد توسعه و افزایش تولیدات کشور، عنوان کرد: مجموعه دولت طی سال‌های اخیر اقدامات ارزنده ای در زمینه دسترسی مردم به منابع پایدار انرژی از جمله برق که به عنوان موتور محرکه اصلی توسعه به شمار می رود، داشته است.

وی ادامه داد: ارتقای کیفیت زندگی و رونق کار و اشتغال در روستاها به طور فزاینده ای تحت تاثیر تامین انرژی پایه و ارزان مورد نیاز در مزارع، صنایع روستایی و تبدیلی است و توسعه مناطق روستایی با ایجاد زیرساخت های لازم زمینه مهاجرت به شهرها و دیگر آسیب های ناشی از آن را کاهش دهد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه توسعه روستایی نیازمند سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، خدمات و صنعت است، تامین انرژی ارزان و پایدار را مهمترین عملکرد دولت در این زمینه عنوان کرد و افزود: توسعه شبکه برق در مناطق شهری و روستایی و حتی روستاهایی با جمعیت زیر ۱۰ خانوار نشانگر عملکرد مثبت دولت و توجه به تأمین انرژی پایدار به‌عنوان زیربنای توسعه به‌ویژه در مناطق روستایی است.

همتی همچنین در خصوص پروژه های بهره برداری شده، تصریح کرد: ۱۰پروژه پست و خط در قالب پویش الف –ب ایران و دو پروژه برق رسانی به روستاهای سربند و دهانه گیرا در شهرستان حاجی آباد در مجموع با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در هرمزگان به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه برق‌رسانی به این دو روستا از طریق سیستم فتوولتائیک ۲۵۰۰ واتی برای نخستین بار در کشور انجام شده است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری پنج روستای کددار باقیمانده استان نیز برق‌دار خواهد شد و در صورت بهره برداری از آن، ۱۰۰ درصد روستاهای کدکدار هرمزگان برق دار خواهند شد.

استاندار هرمزگان یادآور شد: در دولت تدبیر و امید ۱۱۰ روستای فاقد برق با دوهزار و ۱۳۱ خانوار هرمزگانی، از نعمت برق بهره مند شده اند.

کد خبر: ۴۵٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha