۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
توزیع ۶۰۰ عدد کلاه ایمنی بین راکبان موتور سوار در همدان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان:

توزیع ۶۰۰ عدد کلاه ایمنی بین راکبان موتور سوار در همدان

همدان - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت سوار خبر داد و گفت: پارسال ۶۰۰ عدد کلاه ایمنی بین راکبان موتور سوار توزیع شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ مصطفی پناهنده ظهر دوشنبه در ویدئو کنفرانس برنامه ریزی دهه ایمنی که با هدف افزایش ایمنی و کاهش سوانح و حوادث رانندگی در جاده‌ها برگزار شد؛ گفت: عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت در صدر جان باختگان حوادث جاده ای هستند .

وی گفت: متأسفانه حدود ۵۰ درصد از جان باختگان جوان و دارای سنی بین ۱۸ تا ۳۰ سال هستند و عدم استفاده از کلاه ایمنی نیز بر افزایش شدت جراحات و مرگ موتورسواران تأثیر زیادی دارد.

پناهنده افزود: از طرف دیگر این جان باختگان و افراد جزو نیروهای مولد و جوان کشور هستند که نبودشان بدون شک خسارات جبران ناپذیری بر کشور تحمیل می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: یکی از طرح‌های مهم حوزه حمل و نقل استان همدان اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت سوار است که هر ساله در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی در استان همدان اجرا می‌شود.

پناهنده با بیان اینکه در سال ۹۸ بیش از ۶۰۰ عدد کلاه ایمنی بین راکبان موتور سوار توزیع شد، گفت: پارسال طرح‌های پنج گانه ارتقای ایمنی شامل ایمن سازی و آشکار سازی کامیون‌ها، ادوات کشاورزی، وانت بارها، عابران پیاده و موتور سیکلت سوارها انجام شده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در راستای آموزش و ترویج رعایت نکات ایمنی در راستای کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای با دستگاه‌های مرتبط از جمله هلال احمر، پلیس راه، اورژانس، صدا و سیما، آموزش و پرورش  هماهنگی‌های لازم انجام شده است، گفت: همه گروه‌های مختلف مردم به نحوی از جاده‌ها و راه‌ها استفاده می‌کنند و  از حوادث و سوانح جاده‌ای دور نیستند.

مصطفی پناهنده بیان کرد:  باید از دوران کودکی رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را به فرزندانمان آموزش دهیم که در همین زمینه  با اعزام کارشناسان خود به مدارس حاشیه راه‌ها و دیگر مدارس اقدام به توزیع بسته‌های آموزشی و ایمنی در بین دانش آموزان کرده ایم.

وی افزود: آشکارسازی و آرام سازی ترافیک‌های عبوری در محورهای مواصلاتی استان، توزیع کتابچه و بروشور آموزشی و اقلام تبلیغی و همچنین نصب تبلیغات محیطی از دیگر اقدامات انجام شده  است.

کد خبر: ۴۵٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha