۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
رستورانها باز وتالارهای پذیرایی  از ۸ ماه پیش تعطیل هستند!
رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی در گفتگو با بازار؛

رستورانها باز وتالارهای پذیرایی از ۸ ماه پیش تعطیل هستند!

ابراهیمی نیا رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران می‌گوید: با شیوع ویروس کرونا و تصمیمات سختگیرانه، تمام تالارهای پذیرایی در تهران از ۸ ماه پیش تعطیل هستند.

بازار؛ گروه اصناف: «خسرو ابراهیمی نیا» روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار بازار یادآور گفت: با شیوع ویروس کرونا و تصمیمات سختگیرانه، تمام تالارهای پذیرایی در تهران از ۸ ماه پیش تعطیل هستند،  این در حالی است که تالارهای پذیرایی با توجه به ظرفیت های بالایی که در پذیرش مشتریان خود دارند، می توانند با فاصله گذاری و رعایت پروتکل هایی بهداشتی هرگونه مجالس عروسی و ترحیم را با رعایت تمام ضوابط و مقررات بهداشتی برگزار کنند.

وی یادآورشد: هر روز شاهد حضور مردم در رستوران ها و فست فود ها هستیم که حتی بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی، دستورالعمل های بهداشتی نیز در این واحدهای صنفی در سطح شهر رعایت نمی شود. اما  تالارها حتما باید پروتکل ها را رعایت کنند و این دو گانه نگری تامل برانگیز است، هر چند این به  منزله  تحمیل بیکاری به اصناف  دیگر نیست، زیرا اصناف دیگر هم مانند ما نیازمند  روشن بودن چراغ کسب و کارشان هستند.  

ابراهیمی نیا اظهارداشت: متاسفانه هر زمانی که تعطیلی برخی اصناف اعلام می شود، تالارهای پذیرایی در راس امور هستند در حالی که تمام تالارهای پذیرایی درتهران با بیش از هفت هزارنفر شاغل در این تالارها عملا از ۸ ماه پیش تعطیل شده‌اند.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از دارندگان تالارهای پذیرایی در این شرایط بد اقتصادی ورشکسته شده اند و یا اینکه طلبکاران اموال آنها را توقیف کرده اند.

وی با بیان اینکه ما نمی دانیم تالارهای پذیرایی تا کی باید تعطیل شوند، گفت: بیماری کرونا همه شاغلین و فعالان عرصه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس را در تهران که کمتر از یک هزار واحد صنفی هستند، عملا بیکار کرده است.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران تاکید کرد: متاسفانه با اعمال دستورالعمل های سختگیرانه اولین واحدهای صنفی که از زمان شروع بیماری کرونا در کشور تعطیل شدند تالارهای پذیرایی بودند و علیرغم سرمایه گذاریهای انجام شده در این واحدهای صنفی، به هیچ یک از خواسته های این اتحادیه توجهی نشده است.

لازم بذکر است که ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

همزمان با شیوع ویروس کرونا در جهان «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت: تحریم‌های آمریکا بر تجارت قانونی و  پیش شرط های اخیر مقامات ایالات متحده برای ممانعت از فروش دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای بشردوستانه، تلاش‌ها برای مبارزه با کرونا در ایران را با موانع جدی مواجه کرده است.

با این حال سازمان جهانی بهداشت ۲۱ تیر ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد قرنطینه کامل کشورها ممکن است موضوعی مربوط به گذشته نباشد. شمار مبتلایان با کرونا در حال افزایش است و بیش از ۱۲ میلیون نفر اکنون در سراسر جهان مبتلا شده اند که بیش از دو برابر مبتلایانی است که در ۶ هفته پیش ابتلای آنها به طور قطعی به کرونا مبتلا شده بودند.

آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) در سراسر جهان که سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان پدیده‌ای «همه گیر» شناسایی و اعلام کرد به شرح ذیل است.

مبتلایان

فوت‌شدگان

بهبودیافتگان

۳۵,۴۰۶,۹۳۴

۱,۰۴۱,۸۹۲

۲۶,۶۳۱,۸۴۸

کد خبر: ۴۵٬۶۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha