۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۹
بیم صنایع از فعال سازی ظرفیت تولید؛ تسخیر بازار داخلی توسط کالای خارجی و قاچاق کالا
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بازار مطرح کرد:

بیم صنایع از فعال سازی ظرفیت تولید؛ تسخیر بازار داخلی توسط کالای خارجی و قاچاق کالا

موسوی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:برخی از صنایع و کارخانجات  به یک نقدینگی محدود نیاز دارند تا مابقی ظرفیت‌هایشان را فعال کنند بنابر این در این بخش ارائه تسهیلات ارزان قیمت در اولویت است.

علی موسوی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به راه‌های فعال سازی ظرفیت‌های راکد صنایع در کشور گفت: در موضوع فعال سازی ظرفیت‌های راکد صنایع باید ابتدا بازار تولید کنندگان در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: صنایع و تولید کنندگان اگر امیدوار شوند که تولیدشان به فروش خواهد رفت و سود خواهد داشت قطعا انگیزه‌ای برای بالا بردن ظرفیت تولید خواهند داشت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تردیدها در فروش محصولات باید در نوع فعالیت صنایع و کارخانجات از بین برود، گفت: یک تولید کننده نباید این طور فکر کند که اگر فردا دست به تولید بزند آیا محصولش به فروش می‌رسد و یا خیر؟

موسوی با بیان اینکه ما باید نقدینگی حوزه تولید را مدنظر قرار دهیم، گفت: برخی از صنایع و کارخانجات  به یک نقدینگی محدود نیاز دارند تا مابقی ظرفیت‌هایشان را فعال کنند لذا ما اگربه صنایع و تولید کنندگان به موقع نقدینگی تزریق کنیم این صنایع به راحتی می‌توانند بخش‌های راکد فعالیت خود را به جریان بیاندازند. بنابر این در این بخش ارائه تسهیلات ارزان قیمت در اولویت است.

وی با بیان اینکه ارائه وام با سود و بهره پایین به صنایع باید مدنظر قرارگیرد، بیان داشت: بهره این وام باید به نحوی باشد تا صنایع بتوانند آن را پرداخت کنند و مانع فعالیتشان نشود.

موسوی با بیان اینکه دولتمردان باید با کم کردن موانع اداری به بخش های راکد در صنایع کمک کنند، اظهار داشت: مقوله‌هایی از جمله قاچاق و واردات هم می تواند باعث رکود صنایع در کشور شود که دولتمردان باید از آن جلوگیری کنند لذا وقتی یک کالای مشابه داخلی از بیرون از کشور وارد می شود این مسئله بازار داخلی را تسخیر کرده و جایی برای تولید داخل نمی ماند لذا یکی از راههای فعال سازی ظرفیت‌های راکد صنایع مبارزه با قاچاق کالا است که مقام معظم رهبری هم در این بخش تاکیدات زیادی داشته اند؛ همچنین باید جلوی واردات بی رویه هم در این راستا گرفته شود.

کد خبر: ۴۵٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha