۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
از انعقاد قراردادهای بلند مدت تا استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه؛ راهکار مقابله با تحریم‌ها
عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس در گفت‌وگو با بازار مطرح کرد:

از انعقاد قراردادهای بلند مدت تا استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه؛ راهکار مقابله با تحریم‌ها

قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: باید از ظرفیت کشورهای منطقه نهایت استفاده را ببریم البته درست است که ما تحریم هستیم و مشکلاتی وجود دارد اما در شرایط فعلی از بازارهایی همچون کشور افغانستان و پاکستان صرف نظر کرده ایم و نباید این اتفاق رخ دهد.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به راه‌های مقابله با تحریم‌های ظالمانه علیه ایران گفت: تقویت شرکت‌های دانش بنیان همواره می‌تواند فاصله و شکاف فنی و تکنولوژی ما را با کشورهای پیشرفته برطرف کند لذا این مهم یکی از راه‌های مناسب برای مقابله با تحریم‌هاست که باید مدنظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: همچنین تکمیل زنجیره‌های تولید در بخش صنعت غذایی، معادن و پتروشیمی می‌تواند یکی ازراه‌های مقابله با  تحریم‌ها محسوب شود چرا که هم در صادرات تولیدات بالادستی و میان دستی مشکل داریم و هم در واردات این محصولات.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما در این شرایط باید اجازه دهیم تا واردات در مقابل صادرات انجام شود چرا که در حال حاضر وصول درآمدهای ارزی حاصل از صادرات با مشکلات مواجه است بنابر این ما می‌توانیم به راحتی صادرات داشته و در مقابل‌اش واردات کالایی داشته باشیم.

این نماینده مجلس گفت: همچنین باید سیاست جایگزین واردات را در بسیاری از زمینه‌ها به کار بگیریم تا به نوعی با تحریم‌ها مقابله کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: همچنین باید ظرفیت‌های خالی در صنعت را فعال کنیم تا نیاز  به سرمایه گذاری جدید نداشته باشیم.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات با بیان اینکه باید بهبود فضای کسب و کار را مدنظر قرار داده و هزینه تولید را کاهش دهیم، گفت: تا زمانی که هزینه تولید کاهش پیدا نکند برخی از مشکلات پابرجاست.

قادری تاکید کرد : ما همچنین باید از ظرفیت کشورهای منطقه نهایت استفاده را ببریم البته درست است که ما تحریم هستیم و مشکلاتی وجود دارد اما ما در شرایط فعلی از بازارهایی همچون کشور افغانستان و پاکستان صرف نظر کرده ایم و نباید این اتفاق رخ دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه  باید در انتقال دانش و فناوری از خارج از کشور بکوشیم، گفت: همچنین باید سیستم های اداری‌مان را مقداری چابک کنیم ما باید تا جایی که امکان دارد فعالیت‌ها را به بخش‌های غیر دولتی واگذار کنیم.

وی با اشاره به پیمان‌های پولی یک و یا چند جانبه بیان داشت: پیمان‌های پولی یک و یا چند جانبه می تواند در دور زدن تحریم‌ها موثر باشد که باید این مهم هم در دستور کار باشد همچنین انعقاد قراردادهای بلند مدت با کشورهایی همچون چین ، روسیه ، هند و ترکیه می تواند به دور زدن تحریم‌ها کمک کند.

کد خبر: ۴۵٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha