۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
فعالیت ۳۲ کارگاه شناور سازی در هرمزگان/ اخذ مجوز ساخت ۲۰۰ شناور طی ۶ ماه
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛

فعالیت ۳۲ کارگاه شناور سازی در هرمزگان/ اخذ مجوز ساخت ۲۰۰ شناور طی ۶ ماه

بندرعباس- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از فعالیت ۳۲ کارگاه شناور سازی و همچنین اخذ مجوز ساخت ۲۰۰ شناور طی شش ماه اول سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش بازار  به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، علیرضا محمدی کرجی ران با اعلام اینکه این سه فروند شناورهای از ابتدای طراحی و ساخت قالب مادر تا پایان تولید و به آب اندازی توسط متخصصان و صنعتگران توانای داخلی و در یکی از شرکتهای شناور سازی بخش خصوصی جزیره قشم درحال انجام است  اظهارداشت : این شناورهای تفریحی قرار است در جام جهانی پیش رو در کشور  قطر مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کار ساخت نخستین شناور مراحل پایان  خود طی می نماید و بدنه شناور دوم نیز تکمیل و هم اکنون در حال نصب عرشه اصلی و سالن مسافری است خاطر نشان کرد: ظرف یکماه آینده بدنه شناور سوم نیز از قالب خارج و مراحل تکمیل بخش های دیگر آن آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ساخت بدنه شناور از جنس فایبر گلاس را بدلیل هزینه اولیه کمتر نسبت به چوب و فلز، راحت بودن فرم دهی، سرعت بالای تولید و هزینه نگهداری کمتر را  از جمله مزیتهایی عنوان کرد که طی سالیان اخیر مورد توجه و اقبال سازندگان و شناورداران قرار گرفته است.

محمدی کرجی ران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کارگاههای فعال شناور سازی در سواحل استان  اظهارداشت: هم اکنون تعداد ۳۲ کارگاه فعال در امر ساخت انواع شناور با نظارت کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان مشغول فعالیت می باشند که با وجود مزیت های داخلی در ساخت شناورها و صادرات آن می توان زمینه رونق معیشت جوانان و اشتغالزایی بیشتری را فراهم کرد .

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ظرف ۶ ماهه اول سال جاری علیرغم همه گیری ویروس کرونا و محدودیت های متاثر از آن، فرآیند ساخت و صدور مجوز تعداد بیش از ۲۰۰ فروند شناور با اخذ مجوز از اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورهای استان هرمزگان آغاز شده؛ که  این امر در نوع خود بی سابقه است.

کد خبر: ۴۵٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha