۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
آشفته بازار گرانی در ایلام؛ قیمت‌ها به حال خود رها شده است
بازار گزارش می‌دهد؛

آشفته بازار گرانی در ایلام؛ قیمت‌ها به حال خود رها شده است

ایلام- گرانی کالاها در بازار استان ایلام باعث گلایه‌های بیشتر مردم استان شده، در این بین نظارت‌ها بر بازار استان فایده‌ای نداشته و قیمت‌ها به حال خود رها شده است.

بازار؛ گروه استان ها: گرانی در بیشتر کالاهای اساسی در استان محروم ایلام بیداد می‌کند، متاسفانه نظارت ها هم فایده و تاثیری بر بازار استان نداشته و هم اکنون نیز اکثر قیمت ها به حال خود رها شده است.

گرانی و کاهش قدرت خرید این روزها به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردمی در استان ایلام تبدیل شده، گلایه های زیادی از طرف مردم به دلیل نبود نظارت کافی و افزایش روزانه قیمت ها وجود دارد.

متاسفانه به رغم اینکه مسئولان استان بارها قول داد که قیمت‌ها را کنترل کند، اما هرروز شاهد افزایش قیمت کالاها هستیم  و هیچ گونه نظارتی هم اعمال نمی‌شود.

گرانی از اقلام اساسی مثل مرغ و گوشت گرفته تا لبنیات و نان باعث مشکلات زیادی برای مردم استان شده، متاسفانه وعده های مسئولان برای کنترل بازار نیز عملی نشده است.

سفره مردم محروم ایلام هر روز کوچک تر می شود
یک کارشناس مسائل اقتصادی در استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه مسئله گرانی بر مناطق محروم و توسعه نیافته مثل استان ایلام تاثیر بیشتری دارد.

علیرضا پوراحمد با اشاره به اینکه استان ایلام اساسا یک منطقه تولیدکننده نیست و مصرف کننده است، گفت: عمده های کالاهای مورد نیاز مردم از سایر مناطق کشور به این استان وارد می شود.

وی تصریح کرد: دور بودن از مرکز کشور و افزایش هزینه های حمل و نقل، باعث تشدید گرانی ها در استان هایی مثل ایلام می شود

وی تصریح کرد: دور بودن از مرکز کشور و افزایش هزینه های حمل و نقل، باعث تشدید گرانی ها در استان هایی مثل ایلام می شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰ هزار نفر از جمعیت ۵۵۰ هزار نفری ایلام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، افزود: گرانی کالا باعث کوچک شدن سفره های مردم مناطق محروم مثل ایلام شده است.

پوراحمد افزود: فضای ضعیف کسب و کار و بیکاری از طرف دیگر باعث تشدید مشکلات معیشتی و فشار به مردم استان شده است.

ستاد تنظیم بازار به داد مردم استان برسد
روز گذشته نیز وضعیت گرانی و افزایش قیمت ها در بازار استان باعث انتقاد امام جمعه ایلام از این وضعیت شد و در برنامه ای تلویزیونی اظهار کرد: برای ما بسیار تلخ است، مردم شریف استان که از ابتدای انقلاب تاکنون پایبند به نظام هستند، در این شرایط تا این حد از نظر معیشتی در تنگنا قرار بگیرند.

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار عنوان کرد: درخواست من از ستاد تنظیم بازار این است به داد مردم برسید، یکسری گرانی ها  کشوری است، ولی حداقل در استان ستاد تنظیم بازار پای کار بیاید و از روند اقدامات انجام شده به مردم گزارش دهد.

وی گفت: برخی سودجویان به مردم رحم نمی کنند که باید در برابر این افراد ایستاد و به مجازات عملشان رساند.

هشدار به دلالان و سودجویان در ایلام
استاندار ایلام نیز روز گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد:  باید واحدهای صنفی بر مبنای قیمت مصوب کالا مورد نظارت مستمر قرار گیرند و هر واحدی که تخطی کرد برخورد قانونی صورت گیرد.

قاسم سلیمانی دشتکی بیان کرد: باید به خوبی بتوانیم بحث نظارت را در کنترل قیمت ها جا بیاندازیم و نباید اجازه دهیم عده ای قلیل به خاطر سودجویی خود شرایط زندگی را برای مردم سخت تر کنند.

وی اظهار کرد: در این شرایط سخت که با شدید ترین تحریم ها مواجه هستیم دولت راهبردهای مختلفی برای کنترل و تعدیل بازار بکار بسته است از جمله ایجاد دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات مایحتاج اساسی مردم، ولی برخی از سودجویان با همین ارز ۴۲۰۰ در حق مردم اجحاف کردند.

گرانی در ایلام بیشتر از سایر مناطق کشور است
یکی از شهروندان ایلام نیز در گفت و گو با بازار اظهار کرد: اکثر مردم استان دارای درآمد ضعیف هستند، افزایش روزانه قیمت کالا برای مردم واقعاً سخت است.

در برخی اقلام مثل میوه، قیمت های استان ایلام بسیار بالاتر از سایر مناطق کشور است

علی فهیمی بیان کرد: در برخی اقلام مثل میوه، قیمت های استان ایلام بسیار بالاتر از سایر مناطق کشور است.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر بازار استان بسیار کم شده است، گفت: متاسفانه نظارت ها تاکنون جوابگوی مشکلات مردم نبوده و انتظار داریم دادستان استان به این قضیه ورود کنند.

فهمیی اظهار کرد: به طور مثال با افزایش بدون توقف قیمت لبنیات در استان که سه تا چهار بار افزایش قیمت داشته است، فرآورده‌های لبنی یکی یکی از سبد خرید خانوار در حال حذف شدن است.

در هفته های گذشته کمبود بعضی از اقلام اساسی مثل گوشت مرغ باعث افزایش قیمت این محصول نیز شده است.در حال حاضر پدیده قاچاق مرغ و فروش مرغ به سایر مناطق کشور باعث مشکلات زیادی در این بخش برای مردم استان شده است.

افزایش قیمت برخی اقلام اساسی و مهم مثل لبنیات در استان ایلام در حالی رخ می دهد که طبق گفته متخصصان تغذیه یکی از تبعات کاهش مصرف لبنیات، پایین آمدن سن پوکی استخوان، رشد پوکی استخوان در نسل‌های بعدی و کوتاه‌تر شدن قد افراد است.

به نظر می‌رسد آشفته بازار گرانی در استان ایلام نیازمند ورود جدی دستگاه‌های نظارتی و تشدید نظارت ها است و باید قوانین سخت گیرانه تری در خصوص متخلفان اجرا شود تا دست سودجویان برای همیشه از جیب مردم کوتاه شود.

کد خبر: ۴۵٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha