۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
 جذاب ترین خودرو سال معرفی شد
رونمایی ار نسل جدید داچیا- رنو ساندرو و لوگان

جذاب ترین خودرو سال معرفی شد

ساختار مدرن و به‌روز پلتفرم جدید داچیا سبب تقویت سازه بدنه خودرو در مقابل تصادفات و تنش‌های جانبی و طولی شده است.

بازار؛ گروه خودرو: پس از یک معرفی مختصر و مفید در حدود یک ماه قبل که شرکت داچیا، قصد رونمایی از محصول جمع‌وجور خود با سگمنت C داشت، سرانجام اطلاعات و تصاویر کاملی از نسل جدید داچیا-رنو ساندرو، ساندرو استپ‌وی و نسخه سدان آن لوگان منتشر شد.
داچیا با معرفی این سه عضو جدید خانواده، نمایشی از یک پوست‌ اندازی و جراحی عمیق در طراحی و تولید محصولات اقتصادی و خوشنامش نشان داده است. اولین نکته مهم در این سه مدل باز طراحی شده «ریدیزاین» مربوطه به پلتفرم جدید آن‌ ها موسوم به مشترک با نسل جدید رنو کلیو «CMF» است که امکان ارتقا استانداردهای ایمنی و رفاهی را در حد زیادی فراهم آورده است.

به عنوان مثال سیستم فرمان برقی، چراغ‌های تمام LED، سامانه‌های کمک ترمز اضطراری و کاهش چشمگیر مصرف سوخت تنها برخی از مزایای پلتفرم جدید است. اما در کنار پلفرمی مدرن، طراحی هر سه برادر به طور کامل متحول شده و با هویتی جدید، چهره‌ای مدرن و به‌ روز و به ویژه کابینی جذاب معرفی شده‌اند.
ظاهر چهره در هر سه مدل یکسان است، اما با اضافه کردن برخی جزئیات، شخصیت‌های متفاوتی را شاهد هستیم و شاید در این بین، طراحی استپ‌وی جذابیت بیشتری داشته باشد. نکته جالب آنکه داچیا همچنان بر ارزان بودن محصولات جدیدش تاکید داشته و در طراحی و مهندسی این سه مدل آن را همچنان رعایت کرده است.
البته با این تفاوت که این‌بار امکان انتخاب امکانات و آپشن‌هایی نظیر سامانه هشدار نقطه کور، سنسورهای پارک جلو و عقب، ترمز اضطراری، دوربین دی عقب و سامانه حرکت در مسیر شیب‌دار، سانروف برقی، نمایشگر لمسی ۹ اینچی کنسول میانی، سیستم صوتی ارتقا یافته، سامانه ورود بدون کلید، گرمکن صندلی جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، ترمز پارک برقی، برف‌پاک‌کن اتوماتیک را به مشتریان خود می‌دهد.

اما مهم‌ترین تغییرات در نسل جدید ساندرو- لوگان حذف موتور توربوشارژ دیزلی قدیمی ۱.۵ لیتری و جایگزینی موتورهای سه سیلندر جدید است که در مدل‌های پایه لوگان و ساندرو از نوع یک لیتری ۶۵ اسب‌بخاری با گیربکس ۵ سرعته دستی است. اما یک موتور توربوشارژ ۰.۹ لیتری با ۹۰ اسب‌بخار برای مدل‌های بالاتر نیز تدارک دیده شده است.
در ادامه داچیا موتورهای ۱۰۰ اسب‌بخاری TCe و موتور ترکیبی گازسوز «گاز مایع» را در کنار بنزینی را با قابلیت پیمایش مسافتی بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر «با کاهش ۱۱ درصدی نرخ CO۲ گازهای خروجی» را تدارک دیده‌اند.
اما نکته مهم همانطور که پیش‌تر اشاره شد، توجه داچیا به حفظ نام خود درصدر لیست خودروهای اقتصادی بوده است تا آنجا که به مشتریان اجازه انتخاب لیست بلند بالایی از تجهیزات و آپشن‌ها(باتوجه به سطح درآمد و بودجه‌شان) داده شده است.
در کنار آنچه که گفته شد، باید به صندوق بار این سه برادر نیز اشاره کنیم. فضای بار همواره یکی از نکات مثبت در محصولات داچیا محسوب می‌شود. صندوق بار ساندرو حجمی برابر ۳۲۸ لیتر دارد، این در حالی است که در نسخه سدان یا همان لوگان این فضا به حجمی برابر ۵۲۸ لیتر می‌رسد تا فضای بیشتری را در اختیار شما بگذارد.
باتوجه به امکان تغییر ارتفاع کفی صندوق عقب می‌توان ۲۱ لیتر به این فضا اضافه کرد. داچیا در مدل استپ‌وی نسبت به نسخه استاندارد افزایش ارتفاعی ۴۱ میلی‌متری را برای به وجود آوردن حس سواری متفاوت کراس‌اور را اعمال کرده که با طراحی قطعات پلاستیکی الحاقی به بدنه «گارنیش»، باربند و رینگ‌های خاص ۱۶ اینچی این حس تقویت شده است.

لوگان نیز با افزایش طول ۳.۶ سانتی‌متری از نسخه قبلی خود بلندتر و البته جادارتر شده است. درخصوص پلتفرم جدید داچیا نباید فراموش کنیم که به‌دلیل ساختار مدرن و به‌روز آن سبب تقویت سازه بدنه خودرو در مقابل تصادفات و تنش‌های جانبی و طولی شده است.
داچیا معتقد است نسل جدید این سه برادر همانند نسل‌های قبل خود، پرفروش و محبوب خواهند بود و اعلام کرده فروش آن‌ها به‌زودی شروع خواهد شد.

کد خبر: ۴۴٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha