۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
۷۰ درصد بازار لوازم خانگی کشور تا پیش از تحریم، در اختیار برندهای خارجی بود
سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران:

۷۰ درصد بازار لوازم خانگی کشور تا پیش از تحریم، در اختیار برندهای خارجی بود

غزنوی، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران گفت: بطورکلی ۶۰ تا ۷۰ درصد بازار لوازم خانگی کشور در اختیار برندهای خارجی بود که با اعمال اولین تحریم های آمریکا علیه ایران بازار داخلی را رها و از کشور خارج شدند.

به گزارش بازار، «حمیدرضا غزنوی» در برنامه روی خط بازار رادیو اقتصاد افزود: برندهای خارجی خود را با برندسازی و تبلیغات گسترده در ذهن، فکر و قلب مردم جا کرده بودند.

وی اظهارداشت: بارها به مردم گفته شد که تکیه به برندهای خارجی، کره ای و اروپایی نکنید ولی چون لوازم خانگی یک کالای لوکس به شمار می رود خیلی ها دوست داشتند از برندهای خارجی استفاده کنند.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران گفت: شرکت های خارجی با برندسازی و هزینه هایی که در بحث تبلیغات کردند توانستند خود را در دل مردم جا کنند.

وی افزود: لوازم خانگی تولید داخل به لحاظ کیفیت فوق العاده بالا اما شرکت های داخلی در بحث تبلیغات و برند سازی ضعیف و تعریف چندانی ندارند.

غزنوی بیان داشت: یکی از برندهای کره ای لوازم خانگی در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تبلیغات کرد چون بازار ایران یک بازار بسیار جذاب برای آنها بود و از پول در آمد جهانی برای تبلیغات محصولات خود استفاده کردند.

وی ادامه داد: درآمد شرکت های ایرانی به اندازه ای نیست که بتوانند ۱۰۰۰ میلیارد تومان تبلیغات کنند.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران ضمن اشاره به این جمله که تبلیغات و برند سازی محصولات به شرکت ها و برندها برمی گردد، گفت: شرکت های داخلی در بحبوحه و هجمه گسترده تبلیغات شرکت های خارجی امکان حضور و بروز نداشتند.

وی افزود: نکته حائز اهمیت در شرایط موجود اینکه از تولید کننده داخلی باید حمایت شود تا بتوانند جای خالی محصولات و برندهای خارجی را در بازار پرکنند.

غزنوی توضیح داد: از لحاظ کیفیت یک یا دو برنددر کشور بیشتر وجود ندارد که بتوانند جای برندهای خارجی را در بازار داخلی پر کند.

وی ادامه داد: این شرکت ها ظرفیت تولید خود را افزایش داده اند اما ۶۰ تا ۷۰ درصد بازار رقم بزرگی است.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران گفت: حجم بازار لوازم خانگی ایران ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: پرکردن این بازار به آسانی امکان پذیر نیست و باید به معنای واقعی از تولید کنندگان ایرانی حمایت شود.

غزنوی یادآورشد: کالای ایرانی به دلیل مشکلات متعدد از جمله تامین ارز، مواد اولیه داخلی از جمله ای بی اس، فولاد و غیره تاکنون نتوانسته این بازار را تکمیل کند.

کد خبر: ۴۴٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha